سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ دی ۱۴۰۲ در ۶:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب
گلادیاتور تمام نشده پروژه بعدی مشخص شد؛

ریدلی اسکات «بمب» می‌سازد

Ridley-Scott

ریدلی اسکات که اخیراً با فیلم «ناپلئون» بر روی پرده‌های سینماست و همچنین مراحل پایانی تولید «گلادیاتور۲» را سپری می‌کند، قرار است اثری با عنوان «بمب» را کارگردانی کند.

سوره سینما – در ایام پیش از تعطیلات خبری در رابطه با جنگ مناقصه‌ای استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی بر سر خرید داستان کوتاهی از کوین مک‌مالین به نام «بمب» سر و صدای زیادی به پا کرده است. این داستان اکشن تریلر که دست آخر به تصاحب استودیوی قرن بیستم درآمده از سوی ددلاین به «فیلم‌نامه‌ای با پتانسیل فرنچایز شدن و نقش اصلی فوق‌العاده برای بازیگری جوان» توصیف شده است.

از کسی به جز ریدلی اسکات برای کارگردانی این اثر نام برده نشده و همزمان شرکت اسکات فری پروداکشنز نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده خواهد گرفت. فیلم‌نامه آن را نیز مک‌مالین خواهد نوشت. این داستان فوق‌العاده جذاب ده مناقصه‌گر از جمله اپل، نتفلیکس، سونی و برادران وارنر داشت که برای حقوق این فیلم به رقابت پرداختند.

راستی نگران نباشید، اسکات همچنان قرار است اقتباس اس کریگ زالر از «اشباح زمین‌های ویران» را در ماه مارس کارگردانی کند. «بمب» هنوز کلی کار دارد، چون فیلم‌نامه آن باید نوشته و توسعه داده شود. خلاصه رسمی منتشر شده از داستان آن به این شرح است:

فرنکی ایپالیتو یک افسر مذاکر‌کننده با گروگان‌گیران است که شبی قبل از عروسی خود در لندن فراخوانده می‌شود. یک مرد خودروی خود را در محل ساخت و سازی در محدوده سیرک پیکادلی پارک کرده و دقیقاً در محلی ایستاده که به تازگی یک بمب منفجر نشده از زمان جنگ جهانی دوم، بدون آن که کسی از آن مراقبت کند، همین طور رها شده است. او به پلیس محلی می‌گوید که تنها با فرنکی صحبت خواهد کرد و در پی همین امر مجموعه‌ای از اتفاقات زنجیره‌وار رخ می‌دهد، و در این میان فرنکی سعی دارد جلوی این بمب‌گذاری که با او تاریخچه‌ای از آشنایی دارد را بگیرد.

بر اساس اخبار رسمی این داستان کوتاه الگوی اکشن تریلری به سبک فیلم‌هایی نظیر «بعد از ظهر سگی» و «سرعت» دارد. مقیاس این فیلم برای اسکات که اخیراً ۸۶ ساله شده و در سال‌های اخیر پشت به پشت مشغول ساخت فیلم‌های حماسی بوده، کمی کوچک به نظر می‌رسد. او در حال حاضر در حال سپری کردن مراحل پایانی تولید «گلادیاتور ۲» در مراکش است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>