سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
در مصاحبه اخیر ریدلی اسکات مطرح شد؛

کنایه‌هایی به اسکورسیزی و نمرات ناپلئونی «ناپلئون»!

napoleon

ریدلی اسکات در مصاحبه اخیر با مجلات مختلف به سوالاتی در مورد فیلم جدیدش «ناپلئون» پرداخت و همچنین صحبت‌های بحث‌برانگیزی را در رابطه با فیلم‌ساز هم‌عصرش اسکورسیزی مطرح کرد.

سوره سینما – اسکورسیزی و ریدلی اسکات در مراسم اسکار پیش رو با جدیدترین آثارشان حضور خواهند داشت.

ریدلی اسکات اشاره داشت که نکته‌ای که او را از فیلم‌ساز هم‌عصر خود، مارتین اسکورسیزی، متفاوت می‌کند پرکار بودن اوست. او گفت که او بسیار پرکارتر از مارتین اسکورسیزی است.

اسکات در مصاحبه اخیر خود عنوان داشت که طی زمانی که اسکورسیزی با هدف گرفتن اسکار مشغول ساخت «قاتلان ماه گل» بود، او چهار فیلم ساخته است.

اسکات در مصاحبه اخیر خود با مجله تایمز به صحبت در مورد ساخت فیلم آخرش «ناپلئون»، با بازی واکین فینیکس در نقش پادشاه فرانسوی قرن نوزدهم نشست.

کارگردان فیلم گلادیاتور در پاسخ به این سوال که او هم به مانند اسکورسیزی در مورد گذر سریع زمان نگرانی دارد پاسخ داد: «نه، من اصلاً بهش فکر نمی‌کنم. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شم می‌گم: عالیه! یک روز دیگه استرس.»

اسکات اظهار داشت: «از زمان ساخت «گلادیاتور» ۱۹ فیلم ساخته‌ام و از زمانی که اسکورسیزی ساخت «قاتلان ماه گل» را آغاز کرد، ۴ فیلم دیگر نیز ساخته‌ام.»

«ناپلئون» که داستان واقعی به قدرت رسیدن ناپلئون و رابطه جنجال‌برانگیز با همسرش جوزفین (با بازی ونسا کربی) را روایت می‌کند، با انتقادات دوسویه مواجه شده است.

Napoleon

عده‌ای این اثر تاریخی را شاهکار خوانده‌اند، و عده‌ای دیگر به دلیل غلط‌های تاریخی‌اش به آن ایراد گرفته‌اند. اسکات اخیراً به منتقدان «ناپلئون» گفته «باید بروند پی کارشان!»

این فیلم‌ساز بریتانیایی اخیراً به منتقدان فرانسوی که «ناپلئون» را دوست نداشتند پاسخ کوبنده‌ای داد.

او گفت: «فرانسوی‌ها حتی خودشان را هم دوست ندارند.» البته او با بیان این که مخاطبان در پاریس عاشق فیلمش شدند حرف خود را تصحیح کرد.

فینیکس نیز در مصاحبه با نیویورکر به دفاع از فیلم برخواست و اظهار داشت که روایت اسکات از ناپلئون کمتر در مورد حقایق ۱۰۰ درصدی و بیشتر در مورد نگاه منحصر به فرد او نسبت به این کاراکتر است.

بازیگر فیلم «جوکر» توضیح داد: «اگر می‌خواهید دقیقاً با ناپلئون آشنا شوید، بنا بر این باید زحمت مطالعه‌اش را هم خودتان بکشید. چون اگر به نظاره این فیلم بنشینید، ناپلئون را از نگاه اسکات تجربه خواهید کرد.»

«ناپلئون» پیش از این که در اپل‌تی‌وی پلاس منتشر شود، از ۲۲ نوامبر در سینماها به اکران درآمده است.

فینیکس و اسکات پیش از این در «گلادیاتور»، بلاک‌باستر حماسی سال ۲۰۰۰ به همکاری پرداختند. فینیکس در آن فیلم نقش کومودوس دشمن ماکسیموس دسیموس مریدیوس با بازی راسل کرو را بازی کرد.

اولین بار در سال ۲۰۱۸ خبرهایی مبنی بر برنامه‌ اسکات برای ساخت «گلادیاتور ۲» منتشر شد. اکنون پس از چهار سال اعلام شده که دنباله این فیلم با بازی پل مسکال و کانی نیلسن در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ به انتشار خواهد رسید.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>