سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۴۰۲ در ۵:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
از «تل‌ماسه ۲» تا «ددپول ۳»؛

مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴

Dune2

از هم‌اکنون خود را برای پیش‌دنباله‌ها، دنباله‌ها و قسمت‌های جدید فیلم‌های سینمایی و همچنین آثاری که در سال ۲۰۲۳ به دلیل اعتصابات هالیوودی به تعویق افتادند آماده کنید.

سوره سینما – اگر چه اعتصابات تاریخی بازیگران و نویسندگان تاریخ تولید و انتشار یک سری از فیلم‌ها را به تعویق انداخت، سینمادوستان می‌توانند در سال جدید به پای فیلم‌های تماشایی بسیاری بنشینند. اگر شما علاقه‌مند به ابرقهرمان‌ها و فیلم‌های کامیک‌بوکی هستید، گزینه‌های بسیاری از جمله «مادام وب» و «ددپول ۳» تا «ونوم ۳» و «جوکر ۲» در دسترس شما خواهد بود.

در غیر این صورت فیلم‌های بیوگرافی «بک تو بلک» و «یک عشق: داستان باب مارلی» در مورد خوانندگان محبوب قدیمی هستند که بازار سینما را پر کنند.

از دیگر فیلم‌های دنباله مورد انتظار می‌توان «شکارچیان روح: امپراتوری یخ‌زده»، «پاندای کونگ فو کار ۴»، «زیر و روی ۲»، «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» و «پادشاهی سیاره میمون‌ها» را نام برد.

از دیگر آثار برجسته‌ای که مخاطبان سینما انتظار آن‌ها را می‌کشند می‌توان به «فیوریوسا: سری فیلم‌های مکس دیوانه» به کارگردانی جورج میلر، «میکی ۱۷» به کارگردانی بونگ جون هو و «گردباد» به کارگردانی لی آیزاک چانگ اشاره کرد.

همچنین در ژانر وحشت آثاری نظیر «مکانی ساکت: روز اول»، «اره ۱۱» و «ترساننده ۳» انتظار طرفداران خود را می‌کشند.

در پایین تعدادی از آثار مورد انتظار سال جاری را معرفی کرده و به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

آرگایل (۲ فوریه)

فیلم اکشن کمدی «آرگایل» به کارگردانی متیو وان فیلمی پر ستاره با بازی بازیگرانی نظیر دوآ لیپا، هنری کویل، جان سینا، ساموئل ال جکسون و آریانا دبوز است. برایس دالاس هاوارد در قلب این فیلم در قامت اِلی کانوی، نقش رمان‌نویسی را بازی می‌کند که پس از مدتی با کاراکترهای رمان خود در زندگی واقعی مواجه می‌شود – و حالا جاسوسانی که به باور او کاراکترهایی تخیلی بودند در زندگی واقعی به دنبال او می‌افتند.

مادام وب (۱۴ فوریه)

فیلم «مادام وب» از استودیوی مارول با بازی داکوتا جانسون در نقش اصلی، پیراپزشک طالع‌بینی را به تصویر می‌کشد که به مرور توانایی آینده‌بینی را پیدا می‌کند. او در ادامه باید به همراه سه زن تلاش کنند تا از نیروهای مرگبار جان سالم به در ببرند – نقش این سه زن را بازیگرانی نظیر سیدنی سوئینی، سلست اوکانر و ایزابلا مرسید بازی می‌کنند.

باب مارلی: یک عشق (۱۴ فوریه)

آن‌هایی که به دنبال فیلمی احساسی و خوش آهنگ می‌گردند این فیلم از بهترین گزینه‌هاست. این فیلم که در همکاری با خانواده باب مارلی ساخته شده، کینگزلی بن آدیر را در قامت این هنرمند موسیقی رِگِی معرفی می‌کند. در این فیلم زندگی شخصی و حرفه‌ای باب مارلی، از ابتدای مسیر کاری تا تیراندازی به وی در منزلش در سال ۱۹۷۶ و سرانجام درگذشت او در سال ۱۹۸۱ تنها در ۳۶ سالگی‌اش، به تصویر کشیده می‌شود.

تل‌ماسه: قسمت دوم (۱ مارس)

در قسمت دوم «تل‌ماسه» به کارگردانی دِنی ویلنوو شاهد پاول آتریدیسی (با بازی تیموتی شالامی) خواهیم بود که جنگی را برای انتقام از آنانی که خانواده‌اش را نابود کردند آغاز می‌کند، در حالی که در این بین سعی دارد از آینده‌ای فاجعه‌بار جلوگیری کند. در کنار شالامی ستارگانی نظیر زندایا، ربکا فرگوسن، خاویر باردم، جاش برولین، استلان اسکارشگورد، دِیو باتیستا، شارلوت رمپلینگ و استیون مک‌کینلی هندرسون به ایفای نقش می‌پردازند. از بازیگران جدید این فیلم می‌توان به آستین باتلر، کریستوفر واکن، فلورنس پیو، لئا سیدو و سهیلا یاکوب اشاره کرد.

پاندای کونگ فو کار ۴ (۴ مارس)

قسمت چهارم این فرنچایز محبوب از استودیوی دریم‌ورکس، پو (جک بلک) را در فضایی به تصویر می‌کشد که با دستور استاد شیفو (داستین هافمن) دیگر احتیاجی به مبارزه کردن ندارد، و در عوض باید به رهبر روحانی دره صلح تبدیل شود. این قضیه به زودی با مداخله شروری جدید به چالش کشیده می‌شود؛ یک آفتاب‌پرست (با بازی وایولا دیویس)، که ساحره‌ای با توانایی تغییر شکل است و توانایی کونگ فو تمام شروران را به دست آورده به دنبال نابود کردن پو است.

Kung-Fu-Panda-4

شکارچیان روح: امپراتوری یخ زده (۲۹ مارس)

این فیلم دنباله «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» سال ۲۰۲۱ است؛ در این قسمت خانواده اسپنگلر اوکلاهاما را به مقصدی در نیویورک ترک می‌کنند. آن‌ها در آن جا با شکارچیان روح اورجینال ملاقات می‌کنند و همان جا در می‌یابند که باید با نیروی شروری با نام «هراس مرگ» مواجه شوند.

میکی ۱۷ (۲۹ مارس)

«میکی ۱۷» فیلم جدیدی از بونگ جون هو در ژانر تریلر علمی تخیلی است که رابرت پتینسون را در قامت فضانوردی در نقش اصلی خود به جلوی دوربین برده است. میکی کارمندی «مازاد» است که به ماموریتی مرگبار برای مستعمره کردن جهان یخی نیفلهایم ارسال می‌شود. وقتی یکی از کارمندان می‌میرد، با خاطرات فضانوردی که در جایگاه بعد از وی قرار دارد کلون می‌شود. مارک رافلو و تونی کولت از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید (۱۲ آوریل)

گودزیلا و کینگ کونگ دیگر با یکدیگر رقیب نیستند، و در عوض در «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» با یکدیگر متحد می‌شوند. این فیلم دنباله «گودزیلا در برابر کونگ» محصول سال ۲۰۲۱ است که این دو کاراکتر خاطره انگیز را در فضایی به تصویر می‌کشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند در برابر تهدیدی جدید از خود دفاع کنند.

Godzilla-x-Kong-The-New-Empire

جنگ داخلی (۲۶ آوریل)

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی الکس گارلند («فرا ماشین») اکشنی آخرالزمانی است که ایالات متحده را در میان منازعاتی ترسیم می‌کند، که ۱۹ ایالت آن جدا شده‌اند، و دولت آمریکا با ارتشی از تگزاسی‌ها و کالیفرنیایی‌ها با نام ارتش غربی در افتاده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به کریستن دانست، جسی پلمونس و کیلی اسپینی اشاره کرد. در میان این بحبوحه به وجود آمده یک صدایی در تیزر این فیلم به گوش می‌رسد: «خدا آمریکا را در پناه خود نگاه دارد»، که گویا صدای همه کسانی است که تنها تیزر این فیلم را دیده‌اند.

 بلاگردان (۳ می)

ستاره فیلم «باربی» رایان گاسلینگ در اکشن کمدی اقتباس شده از سریالی در دهه ۱۹۸۰ با همین نام به سینماها باز می‌گردد. این فیلم بدلکاری با نام کولت سیورز (گاسلینگ) را به تصویر می‌کشد که مشغول کار در پروژه‌ای به کارگردانی نامزد سابقش، جودی مورنو (امیلی بلانت) است. همان طور که حدس می‌زنید، اتفاقات آن طور که باید پیش نرفته و ستاره فیلم به شکلی ناگهانی ناپدید می‌شود و کولت به دنبال پیدا کردن او می‌رود.

The-Fall-Guy

 بک تو بلک (۱۰ می)

ماریسا آبلا بازیگر فیلم «صنعت» در این فیلم نقش خواننده پرآوازه درگذشته، اِیمی واین‌هاوس را در بیوگرافی‌ای به کارگردانی سم تیلور جانسون بازی می‌کند. این فیلم با تم اول شخص از زاویه خود خواننده، از ظهور و به شهرت رسیدن وی تا زندگی پر حاشیه و همچنین انتشار آلبوم «بک تو بلک» را به تصویر می‌کشد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به جک اوکانل و لسلی مَنویل اشاره کرد.

اگر (۱۷ می)

فیلم «اگر» به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی در ژانر کمدی ستارگانی اعم از خود کرازینسکی، رایان رینولدز و فیبی والر بریج را در داستانی با این سوال به جلوی دوربین آورده است: چه می‌شد اگر دوستان خیالی‌تان، خیالی نبودند؟ دختری جوان همزمان با این که دوستان خیالی اطرافیانش را در واقعیت می‌بیند، به جواب این سوال در‌می‌یابد.

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (۲۴ می)

در قسمت جدید فرنچایز «مکس دیوانه» از جورج میلر شاهد «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» با بازی آنا تیلور جوی در نقش فرمانده‌ای جوان (جوانی‌های کاراکتر شارلیز ترون در فیلم «مکس دیوانه») خواهیم بود. فیوریوسا توسط جنگ سالاری با نام دِمنتوس (کریس همسورث) مطرود شده و به اکیپ موتورسواری تحویل داده شده و او باید راه خانه را پیدا کند.

گارفیلد (۲۴ می)

پس از قسمت‌های ابتدایی انیمیشن‌های «گارفیلد» (۲۰۰۴) و دنباله آن «گارفیلد: داستان دو گربه» (۲۰۰۶) با بازی بیل ماری، هم‌اکنون کریس پرت و ساموئل ال جکسون در جدیدترین قسمت این فرنچایز به جهان کامیک جیم دیویس پیوسته‌اند. پرت در این انیمیشن نقش این گربه نارنجی را بازی می‌کند، و جکسون در نقش پدر آن (کاراکتری جدید در این فرنچایز) ظاهر خواهد شد.

پادشاهی سیاره میمون‌ها (۲۴ می)

پس از مرگ سزار در فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» (۲۰۱۷)، جدیدترین قسمت این فرنچایز از استودیو قرن بیستم، چندین نسل بعد همزمان با حکمرانی میمون‌ها رخ خواهد داد. همزمان با این که میمونی ظالم شروع به ساخت امپراتوری خود می‌کند، میمونی جوان مجبور به گرفتن تصمیمات سختی خواهد شد که آینده میمون‌ها و انسان‌ها را تعریف خواهد کرد. بازیگران این فیلم شامل اوون تیگ، کوین دوراند، فریا آلن، ویلیام اچ میسی و پیتر میکون می‌شوند.

بالرینا (۷ ژوئن)

در این اسپین آف از سری فیلم‌های «جان ویک» آنا دی آرماس در نقش آدم کشی که با سنت‌های روسکا روما آموزش دیده به ایفای نقش می‌پردازد. «جان ویک ۴»، آخرین قسمت از این فرنچایز، بالاترین فروش را در میان تمام قسمت‌های این مجموعه داشت، و همچنین نمره نقد بالایی را از سایت راتن تومیتوز (۹۵ درصد) دریافت کرد. کیانو ریوز در این اسپین آف اکشن در نقش همیشگی خود حضور خواهد یافت و همچنین ستارگانی نظیر آنجلیکا هیوستن، گابریل بیرن، لنس ردیک، کاتالینا ساندینو مورنو، نورمن ریدس و ایان مک‌شین در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته‌اند.

پسران بد (۱۴ ژوئن)

ویل اسمیت و مارتین لارنس برای چهارمین قسمت از مجموعه فیلم پسران بد در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ آخرین قسمت از این فرنچایز با نام «پسران بد تا ابد» فروشی ۴۲۶.۵ میلیون دلاری را در باکس آفیس جهانی به ثبت رساند، و قسمت جدید این فیلم به گونه‌ای دنباله آن محسوب می‌شود. عادل العربی و بلال فلاح به همراه کریس برمنر، به ترتیب کارگردان‌ها و فیلم‌نامه‌نویس «پسران بد تا ابد» در این قسمت نیز دور یکدیگر جمع شده‌اند.

درون و بیرون ۲ (۱۴ ژوئن)

در این دنباله مورد انتظار، همزمان با درگیری رایلی نوجوان با احساسات جدید و پیچیده، کاراکتر اضطراب با بازی مایا هاک، کاراکترهای دیگری نظیر شادی، غم، عصبانیت، ترس و انزجار را در کنار خود می‌بیند. ایمی پولر، فیلیس اسمیت و لوئیس بلک مجدداً به ترتیب در نقش‌های شادی، غم و عصبانیت حاضر خواهند شد، در حالی که تونی هِیل و لیزا لاپیرا بازیگران جدید در نقش‌های ترس و انزجار هستند. این فیلم پیش از این به عنوان بزرگترین انیمیشن دیزنی تاریخ‌ساز شده است.

Inside-Out2

موتورسواران (۲۱ ژوئن)

جف نیکولاس با الهام از کتاب دنی لاین، کلوپ موتورسواری وندالز در ایالات‌های میانی آمریکا در دهه ۱۹۶۰ را به تصویر کشیده، و سیر تکاملی آن به اتفاقی شرورانه‌تر را دنبال می‌کند. آستین باتلر و جودی کومر نقش زوجی را بازی می‌کنند که در کلوپ موتورسواران وندالز حضور دارند، و در این بین تام هاردی در نقش رهبر تندخوی این گروه گانگستری ظاهر می‌شود.

من نفرت‌انگیز ۴ (۳ ژوئیه)

اگر چه جزئیات زیادی در رابطه با پی‌رنگ این فیلم ارائه نشده، استیو کارل، کریستن ویگ، پییر کافین، میرندا کازگرو و استیو کوگان، همگی به طور مجدد در آخرین قسمت این فرنچایز حضور خواهند داشت. کریس رناد، کارگردان دو قسمت اول انیمیشن «من نفرت‌انگیز»، باری دیگر برای کارگردانی قسمت چهارم آن بازگشته است.

ددپول ۳ (۲۶ ژوئیه)

رایان رینولدز برای بار سوم در نقش کاراکتر اصلی فیلم به هنرنمایی پرداخته، و در این قسمت با ولورین، کاراکتر ایکس‌من با بازی هیو جکمن، دوست قدیمی خود در دنیای مردان ایکس مجدداً دیدار می‌کند. این فیلم با رای مردم آمریکا مورد انتظارترین اثر سال ۲۰۲۴، و اولین پروژه ددپول با تهیه‌کنندگی استودیو والت دیزنی (بعد از خریداری استودیو فاکس قرن بیستم) است.

کریون شکارچی (۳۰ اوت)

آرون تیلور جانسون در این فیلم به کارگردانی جی‌.سی چندور در نقش مهاجر روسی، سرگی کراوینوف، تلاش می‌کند تا به همه نشان دهد که بهترین شکارچی دنیاست. «کرِیوِن شکارچی» بر اساس کاراکتری در مارول کامیک با همین نام است. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به راسل کرو، آریانا دبوز و کریستوفر ابوت اشاره کرد.

تبدیل‌شوندگان ۱ (۱۳ سپتامبر)

کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، کیگان-مایکل کی، جان هَم، لارنس فیشبرن و برایان تایری هنری از جمله ستارگانی هستند که در آخرین قسمت از فیلم «تبدیل‌شوندگان» گرد هم آمده‌اند. این فیلم به کارگردانی جاش کولی در رابطه با سایبرتران و خاستگاه اتوبات‌ها و دیسپتیکان‌هاست. همسورث و هنری در این فیلم به ترتیب در نقش کاراکترهای آپتیموس پرایم و مگاتران حضور می‌یابند.

جوکر: جنون دو نفر (۴ اکتبر)

در فیلم دنباله «جوکر» تاد فیلیپس، لیدی گاگا به واکین فینیکس پیوسته است. در این تریلر موزیکال، گاگا در نقش هارلی کوئین حضور یافته، و فینیکس، آرتور فلک نقش کمدین شکست خورده‌ای که به یک تبهکار تبدیل می‌شود را بازی می‌کند. از دیگر بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به زازی بیتز، برندان گلیسر، کاترین کینر، جیکوب لافلند و هری لاتی اشاره کرد.

ونوم ۳ (۸ نوامبر)

تام هاردی در سومین قسمت از فرنچایز دی‌سی «ونوم» که پیش از این قرار بود در تابستان به اکران برسد، در نقش ادی براک یا همان ونوم به روی پرده بازخواهد گشت. کلی مارسل که نویسندگی و تهیه‌کنندگی دو قسمت اول را عهده‌دار بود، این بار از پشت دوربین به کارگردانی آن پرداخته است. مارسل در کنار هاردی خالق این اثر هستند.

گلادیاتور ۲ (۲۲ نوامبر)

دنباله برنده بهترین فیلم سال ۲۰۰۰ به کارگردانی ریدلی اسکات، یکی از مهم‌ترین و مورد انتظار ترین آثار امسال است. پل مسکال نقش ایام جوانی لوسیوس وروس دوم، خواهرزاده آنتاگونیست فیلم اول، کومودوس (واکین فینیکس) را بازی می‌کند. از دیگر ستارگان این فیلم می‌توان به دنزل واشنگتن، پدرو پاسکال، کانی نیلسون، درک جاکوبی و جوزف کوئین اشاره کرد.

Gladiator2

پسر کاراته باز (۱۳ دسامبر)

جکی چان و رالف ماکیو در قامت ستارگان جداگانه‌ای از سری فیلم‌های «پسر کاراته باز»، در جدیدترین قسمت از این فرنچایز در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. ماکیو در نقش دنیل لاروسو، ستاره سه گانه «پسر کاراته باز» اورجینال که در سال ۱۹۸۴ آغاز شد حضور خواهد یافت، و همچنین جکی چان حضور مجددی در نقش آقای هان، استاد کونگ فو الهام گرفته از آقای میاگی را خواهد داشت. جزئیات پی‌رنگ این فیلم منتشر نشده، و همچنان مشخص نیست که چگونه فیلم «کبرا کای» از نتفلیکس با این فیلم مرتبط خواهد بود.

موفاسا: شیر شاه (۲۰ دسامبر)

این پیش‌دنباله فتورئالیستی برداشتی مجدد از داستان اصلی شیرشاه، و متمرکز بر رابطه او با برادرش اِسکار است، که در انیمیشن «شیرشاه» به شرور اصلی داستان تبدیل می‌شود. آرون پیِر و کلوین هریسون جونیور، دوبله جوانی‌های کاراکترهای موفاسا و اِسکار را برعهده خواهند داشت.

سونیک جوجه‌تیغی ۳ (۲۰ دسامبر)

فیلم بعدی در دنیای «سونیک جوجه‌تیغی» بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی سِگا خواهد بود، و در این قسمت بِن شوارتز مجدداً در نقش کاراکتر اصلی حضور خواهد یافت. به دنبال موفقیت آثار قبلی، جدیدترین قسمت از این فرنچایز احتمالاً بر روی جنبه‌هایی از این بازی ویدئویی که همچنان به آن پرداخته نشده متمرکز خواهد بود.

اسپایدرمن: ورای جهان عنکبوتی (هنوز تاریخ دقیقی برای اکران آن ارائه نشده)

«اسپایدرمن: در سراسر جهان عنکبوتی» پایانی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر را برای مخاطبان به ارمغان آورد، و در سال جاری «ورای جهان عنکبوتی» با داستان‌ مایلز مورالس بار دیگر به سینماها خواهد آمد و پایانی بر این سه‌گانه انیمیشنی خواهد بود. شامیک مور حضور مجددی در نقش کاراکتر اصلی خواهد داشت، و واکین دوس سانتوس، کِمپ پاورز و جاستین کی تامپسون تیم کارگردانی آخرین قسمت از این سه‌گانه را تشکیل خواهند داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>