سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۴۰۲ در ۱:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
ادعای باورنکردنی در مورد فیلم اسکورسیزی؛

پل توماس اندرسون نویسنده اصلی «قاتلان ماه گل» است

Killers-of-the-Flower-Moon

هفته گذشته نامزدهای اسکار معرفی شدند که اریک راث، نویسنده فیلم «قاتلان ماه گل» در میان آن‌ها نبود و خیلی‌ها این موضوع را مطرح داشتند که وی مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته؛ اما حالا شایعات و ادعاهایی مطرح شده که او نویسنده اصلی فیلم نبوده است.

سوره سینما – ادعای چارلز برامسکو از روزنامه گاردین توسط افرادی که به طور گسترده در فیلم «قاتلان ماه گل» اسکورسیزی همکاری داشته‌اند تایید شده است – نویسنده اصلی فیلم گویا پل توماس اندرسون بوده، و او در حقیقت بخش عمده‌ای از فیلم‌نامه‌ این فیلم را بازنویسی کرده است. به نظر می‌رسد که احتمالاً عده‌ای در مجلات مختلف به زودی به این مسئله بپردازند. اگر افرادی که در بخش‌های مختلف پروژه «قاتلان» با اسکورسیزی همکاری داشته‌اند، اقدام به افشا و اثبات این امر می‌کردند دیگر تایید این قضیه به شکل کلی کار سختی نمی‌بود.

همچنین جفری ولز از Hollywood Elsewhere اظهار داشت:

شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که پل توماس اندرسون بخش عمده‌ای از فیلم‌نامه قاتلان ماه گل را بازنویسی کرده است؛ حداقل در مراحل میانی کار… من این قضیه را با یکی از افرادی که در پروژه قاتلان همکاری داشته چک کردم و او نیز این قضیه را رد نکرد. او اندرسون را «هنرمند» خطاب کرد و گفت «هر کاری که او برای این فیلم انجام داده {از نظر بازنویسی این فیلم‌نامه} تنها برای کمک به این پروژه بوده است.» این حرف‌ها تا میزانی مبهم هستند اما مشخصاً همکاری اندرسون در این پروژه را رد نمی‌کنند.

همچنین فردی به نام مت رگال نه ماه پیش چنین کامنتی را زیر پست مجله هالیوود اِلسور گذاشته بود:

MattRegal

عکس: نمی‌دانم گفت این حرف فایده‌ای دارد یا خیر اما می‌دانم که پل توماس اندرسون در فیلم‌نامه «قاتلان» کمک زیادی به اسکورسیزی کرده است.

پیش از این‌ها چارلز برامسکو از گاردین ادعای بزرگی را مطرح کرده بود. او عنوان داشت که اریک راث نویسنده اصلی فیلم‌نامه «قاتلان ماه گل» نیست و در واقع پل توماس اندرسون آن را نوشته است.

یکی از کاربران ایکس در روز انتشار نامزدهای اسکار عنوان داشت که اریک راث برای نامزدی در بخش فیلم‌نامه اقتباسی نادیده گرفته شد. حقیقتاً این اتفاق خیلی غافلگیرکننده بود زیرا انتظار می‌رفت که او به راحتی نامزد شود. برامسکو نیز در جواب او گفت…

نویسنده این فیلم {اریک راث} نامزد نشده، چون بر اساس شنیده‌های من بخش زیادی از این فیلم‌نامه توسط پل توماس اندرسون بازنویسی شده است.

ما پیش از این می‌دانستیم که فیلم‌نامه «قاتلان» به طور کلی مورد بازبینی قرار گرفته بود. اسکورسیزی و دیکاپریو تصمیم گرفتند که به جای به تصویر کشیدن زاویه دید اف‌بی‌آی، تمرکز خود را بر روی داستان مردم قبیله اوسیج بگذارند.

همه بر این باور بودند که اریک راث هر دو ورژن این فیلم‌نامه را نوشته، اما ادعای برامسکو بر این امر دلالت دارد که بر اساس گزارشات، پل اندرسون بوده که آمده و کل این فیلم‌نامه را از ابتدا بازنویسی کرده است. اقدام او جسورانه و احتمالاً کمی غیر حرفه‌ای بوده است.

این که نویسنده‌ای برای فیلم‌نامه‌ای که ننوشته مورد تحسین قرار گیرد عجیب است، اما غیر معمول نیست. اگر چه، از راث برای نامزدی در اسکار حمایت می‌شد و او در دیگر جوایز مطرح سال، نامزدی بخش فیلم‌نامه غیر اقتباسی را دریافت کرد. ما در این بین با راث تماس گرفتیم تا نظر او را نیز در این رابطه جویا شویم اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. در صورتی که او پاسخ دهد متن ما نیز بازنویسی می‌شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>