سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
فروغ قجایگلی:

سرنوشت غم‌انگیز سه زن/کارگردان آگاه به بازیگر انگیزه می‌دهد

Amedaneh (2)

یک بازیگر سینما و تئاتر تاکید کرد حضور کارگردان صاحب اندیشه به درک درست بازیگر از نقش کمک می‌کند.

یک بازیگر سینما و تئاتر تاکید کرد حضور کارگردان صاحب اندیشه به درک درست بازیگر از نقش کمک می‌کند.

سوره سینما- علی رضایی: فروغ قجابگلی بازیگری است که سال‌ها سابقه حضور روی صحنه و مقابل دوربین را داشته است. او این روزها در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان نقشی متفاوت را بازی کرده و مانند دیگر بازیگران این نمایش زنانه، حضوری دریادماندنی دارد. نسرین زنی است از طبقه پایین جامعه که به دلیل مشکلات مالی مجبور است جرمی را انجام دهد که او را تا پای چوبه دار می‌برد.

فروغ قجابگلی در ارتباط با حضور در این نمایش به سوره سینما گفت: تلاش کردم برای ایفای نقش زنی قاتل که تا به حال مرتکب چندین قتل شده به دنبال نقاط مشترکی که در شخصیت من و این زن وجود دارد بگردم. چون او هم مثل من یک زن است و در همین جامعه زندگی کرده و احساس‌هایی مشابه من داشته است.

وی افزود: بنابراین به دنبال کدهای مشترک گشتم و نقاط مشترکی هرچند محدود یافتم. زندگی سه زنی که در این نمایش تصویر می‌شود بسیار دردناک است و من شاهد بودم که ساناز بیان با چه مشقتی این نمایش را نوشت. همه ما درگیر این سه زن شده بودیم. چون این کاراکترها سرنوشت بسیارغم‌انگیز و دردناکی دارند. حتی این نمایش باعث شد مدتی حال روحی من به هم بریزد. روز اول اجرا نمی‌توانستم جلوی اشکهایم را بگیرم. خوشحالم که این نمایش بعد از دو سال توانست اجرای عمومی شود.

قجابگلی درباره نقش یک کارگردان زن در اجرای اثری زنانه گفت: ساناز بیان با همه جوانی‌اش، به دلیل مطالعات بسیاری که داشته تجربیات فراوانی کسب کرده است. تا زمانی که یک کارگردان مسلط و خوشفکر پشت کار نباشد من به عنوان بازیگر به تنهایی نمی‌توانم اجرای درستی از یک نقش داشته باشم. سهمی که کارگردان، مشاور کارگردان، طراح صحنه و دیگر عوامل کار درایفای درست نقش توسط بازیگر دارند انکارنشدنی است.

نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان از چهارشنبه ۱۷ مهر‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار شمس موسسه اکو به صحنه رفته است. این نمایش را ساناز بیان نوشته و حمیدرضا آذرنگ مشاور کارگردان است. نسیم ادبی، فروغ قجابگلی، بهاره رهنما و سهیلا صالحی بازیگران آن هستند. دیگر عوامل «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» عبارتند از طراح صحنه: احمد کچه چیان، طراح لباس: سهیلا صالحی، موسیقی: ارشام مودبیان، طراح نور: رضا حیدری، مشاور رسانه: مریم نراقی و عکاس: آوا کیایی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>