سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۲ در ۲:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب
تصویری از جوانان پایین شهر شیرازی/

«خون مردگی» در بخش مسابقه جایزه شهید آوینی

khoon-mordegi

مستند «خون‌مُردگی» به کارگردانی محمد کارت در اولین حضور جشنواره‌ای خود به بخش مسابقه چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی راه یافت.

مستند «خون‌مُردگی» به کارگردانی محمد کارت در اولین حضور جشنواره‌ای خود به بخش مسابقه چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی راه یافت.
سوره سینما- فارس نوشت: فیلم مستند اجتماعی «خون مردگی»  به کارگردانی محمد کارت تولید سال ۹۲ است و هم اکنون در ۴۲ دقیقه آماده نمایش شده است. این فیلم در اولین حضور جشنواره‌ای خود به بخش مسابقه چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی راه یافته است.از بین ۳۴۸ فیلم مستند ۴۲ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند که در بخش‌های سینمای اجتماعی، دفاع مقدس، مقاومت و پایداری و مستندهای اشراقی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.رونمایی و اکران ویژه این مستند روز دوشنبه ۲۹مهرماه ساعت ۱۷ در سینماتک خانه‌ هنرمندان انجام خواهد شد. این نمایش و جلسه نقد و بررسی مخصوص اعضای سینماتک است.

«خون‌مُردگی» با مضمونی اجتماعی روایتی از جوانان پایین‌شهری شهر شیراز دارد که در بستری از ناهنجاری‌های اجتماعی با فرهنگ و عادات خاص، زندگی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.از عوامل اصلی این فیلم می‌توان به تدوین: اسماعیل علیزاده و فرزاد براهویی‌نوری، تصویربردار: سعید کشاورزی و یعقوب جهانپور، صدابردار: اشکان فتحی، طراحی و میکس صدا: آرش قاسمی،  مدیر تولید: ابراهیم اشرفی، اشاره کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهارمین دوره اهدای جایزه بزرگ شهید آوینی را با رویکرد پاسداشت مقام شامخ سیّد شهیدان اهل قلم، ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۲ در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.