سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۵:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

همکاری بسون با کریستوف والتز در «دراکولا»

Luc-Besson

لوک بسون کارگردان فرانسوی آثاری همچون «لئون: حرفه‌ای» و «ربوده شده» که از زمان آغاز جنبش «می‌تو» چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشت، پروژه‌ای جدیدی را در دست دارد.

سوره سینما – در تابستان ۲۰۲۳ که عده‌ای به دلیل تبرئه شدن لوک بسون در دادگاه کمیناخوش بودند، او مشغول اکران فیلمش («مرد سگی») در جشنواره ونیز بود، و همزمان این فیلم‌ساز فرانسوی بی سر و صدا کار بر روی پروژه جدیدی را آغاز کرده بود.

بله لوک بسون که تحت فشار قرار گرفته و قرار بود دیگر خبری از وی نباشد، پروژه‌ دیگری در دست دارد و گویا آن پروژه اقتباسی از دراکولا است. این فیلم بسون را با بازیگر خود در فیلم «مرد سگی» یعنی کلب لندری جونز، و کریستوف والتز بزرگ در کنار یگدیگر جمع خواهد کرد. به گزارش هالیوود ریپورتر بازیگران نام‌دار دیگری به این فیلم خواهند پیوست.

این فیلم به نویسندگی و تهیه‌کنندگی بسون گویا از «بودجه خوبی» برخوردار است، و روایت داستان کلاسیک گوتیک برام استوکر را بازگویی خواهد کرد و قرار است کلب لندری جونز نقش کنت ترانسیلوانیا که به خون‌آشام تبدیل می‌شود را بازی کند.

لوک بسون ۶۴ ساله از زمان آغاز جنبش «می‌تو» #MeToo از چند سال گذشته با مسائل و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد، اما اخیراً در ژوئن گذشته از سوی عالی‌ترین دادگاه قضایی فرانسه از تمام اتهامات وارده تبرئه شد.

بسون در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با آثاری نظیر «آبی بی‌کران»، «دختری به نام نیکیتا»، «لئون: حرفه‌ای» و «عنصر پنجم» به شهرت رسید. او همچنین نویسنده فیلم «ربوده شده» محصول ۲۰۰۸ بود، که از آن به عنوان تاثیرگذارترین فیلم‌هایی که موج جدیدی از فیلم‌های اکشن را کلید زدند (به مانند «جان ویک») یاد می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>