سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۴۰۲ در ۷:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
زرد و صورتی؛

جوایز فیلم‌های عامه‌پسند سهم «باربی» شد

Simu-Liu

در روزهای گذشته در میان فصل جوایز، برندگان جوایز انتخاب‌های مردمی تندیس‌های خود را دریافت کردند و فیلم «باربی» برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین کمدی سال شد.

سوره سینما – یکشنبه شب و پس از مراسم بفتا، مراسم برگزیدگان مردمی (People’s Choice Awards) در کالیفرنیا آمریکا با اجرای سیمو لیو، یکی از کِن‌های فیلم «باربی» و از نامزدهای این مراسم،‌ برگزار شد.

در میان برندگان اصلی این شب، فیلم «باربی» گرتا گرویگ برنده جوایز بهترین فیلم سال و بهترین فیلم کمدی سال شد. در این میان، ستاره‌های مرد و زن این فیلم یعنی رایان گاسلینگ و مارگو رابی، هر کدام به طور جداگانه جایزه بازیگر محبوب سال را دریافت کردند. آمریکا فررا نیز برنده جایزه بهترین اجرای سینمایی سال شد.

این جوایز از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند به سینماگران و استودیوها نبض سلیقه مردم را نشان دهد. استودیوها می‌توانند متوجه شوند که آیا توانسته‌اند برای مخاطبانشان ذائقه‌سازی کنند یا در این حوزه احتیاج به تلاش بیشتری دارند.

در بخش تلویزیونی، سریال «آناتومی گری» برنده بهترین سریال سال شد، و همزمان سریال‌های «تنها قتل‌های داخل ساختمان» و همچنین «آخرین بازمانده ما» به ترتیب برنده جوایزه بهترین سریال کمدی و بهترین سریال درام شدند.

«باربی» با ۹ نامزدی در صدر بیشترین تعداد نامزدی قرار داشت، و به دنبال آن اوپنهایمر با ۶ نامزدی در رتبه بعدی ایستاده بود. در لیست برنامه‌های تلویزیونی هم، «تنها قتل‌های داخل ساختمان» ۷ نامزدی و «تد لاسو»، «برنامه صبحگاهی» و «آخرین بازمانده ما» هر کدام با ۶ نامزدی در رتبه بعدی قرار داشتند.

جنیفر انیستون در این برنامه به روی صحنه آمد و جایزه نماد مردمی را به آدام سندلر اهدا کرد. در این میان، ویکتوریا مونه از برندگان جایزه گرمی، جایزه نماد موسیقی مردمی را به لنی کراویتز اهدا کرد.

برندگان در ۴۵ بخش شامل سینما، تلویزیون، موسیقی و فرهنگ عامه‌پسند توسط مردم مورد انتخاب قرار می‌گیرند. بخش‌های جدید سال ۲۰۲۴ این مراسم شامل: بهترین آرتیست کانتری مرد و زن سال، بهترین آرتیست لاتین مرد و زن سال و بهترین تور کنسرت بود. در مراسم یک‌شنبه شب ستارگان بسیاری اعم از جرمی رنر، جو منگنیلو، کاترین هان، مگان فاکس، سیدنی سوئینی و مونه به روی صحنه آمده تا جوایز را به برگزیدگان اهدا کنند.

در پایین لیست برندگان را می‌توانید مشاهد بفرمایید:

* بخش سینمایی

بهترین فیلم سال

باربی

بهترین فیلم اکشن سال

عطش مبارزه: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها

بهترین فیلم کمدی سال

باربی

بهترین فیلم درام سال

اوپنهایمر

بهترین بازیگر مرد سال

رایان گاسلینگ، باربی

بهترین بازیگر زن سال

مارگو رابی، باربی

بهترین بازیگر اکشن سال

ریچل زگلر، عطش مبارزه: تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها

بهترین بازیگر کمدی سال

جنیفر لارنس، به دل نگیر

بهترین بازیگر درام سال

جنا اورتگا، جیغ ۶

بهترین عملکرد سینمایی سال

آمریکا فررا، باربی

* بخش تلویزیونی

بهترین برنامه سال

آناتومی گری

بهترین سریال کمدی سال

تنها قتل‌های داخل ساختمان

بهترین سریال درام سال

آخرین بازمانده ما

بهترین سریال علمی تخیلی/ فانتزی سال

لوکی

بهترین رئالیتی شو سال

کارداشیان‌ها

بهترین بازیگر مرد سال

آخرین بازمانده ما

بهترین بازیگر زن سال

سلنا گومز، تنها قتل‌های داخل ساختمان

بهترین بازیگر کمدی سال

جرمی آلن وایت، خرس

بهترین بازیگر درام سال

جنیفر انیستون، برنامه صبحگاهی

بهترین اجرای تلویزیونی سال

بیلی آیلیش، هجوم

بهترین تاک‌شو شب سال

برنامه امشب با اجرای جیمی فلن

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>