سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب

کارگردان «جیمز باند» چهار فیلم برای بیتلز می‌سازد!

Sam-Mendes

در یکی از عجیب‌ترین اقدامات توسط یک استودیو، سونی پیکچرز به همراه سم مندس کارگردان برنده اسکار، برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند تا چهار فیلم جداگانه برای تمام اعضای گروه موسیقی بیتلز بسازند.

سوره سینما – مندس هر چهار فیلم را کارگردانی خواهد کرد. برای اولین بار گروه بیتلز و مجموعه اپل حقوق تمام داستان‌های موجود به همراه تمام موزیک‌های این گروه‌ها را در اختیار سونی پیکچرز و سم مندس برای نوشتن فیلم‌نامه قرار داده‌اند. هنوز هیچ بازیگری برای بازی در نقش چهار خواننده این گروه به این پروژه نپیوسته است. شما در ماه‌های آتی اخبار بسیاری در رابطه با این پروژه خواهید شنید.

قرار است داستان تمام فیلم‌ها به یکدیگر متصل باشند و هر فیلم از نقطه نظر یک عضو از اعضای گروه است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر چهار فیلم در سال ۲۰۲۷ به اکران در می‌آیند. همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک نیز نویسندگان به این پروژه اضافه شوند.

مندس در مصاحبه با ددلاین گفت: «ما پیش از کریسمس به لس آنجلس رفتیم تا ایده این پروژه را مطرح کنیم، و باید بگویم که همه با شوق بالا از آن استقبال کردند. دلیلی که سونی در رقابت با بقیه استودیوها پیشی گرفت، شوق تام و الیزابت برای ایده این پروژه و تعهد آن‌ها برای ساخت آثاری خلاقانه به شکلی هیجان‌انگیز بود.»

مندس و سونی داستان پل مک‌کارتی، جان لنون، جرج هریسون و رینگو استار از زمانی که به ستاره‌های جهانی تبدیل شدند، تا منحل شدن گروه و فعالیت تکی آن‌ها را به تصویر خواهند کشید. پروژه‌های وسیع و جاه‌طلبانه در قامت آثار استودیویی.

سم مندس احتمالاً به خاطر این پروژه از کارگردانی فیلم «همنت» کناره‌گیری کرد، و خب پس از وی کلوئی ژائو جایگزینش شد.

آخرین باری که از سم مندس شنیدیم، به تازگی «امپراتور روشنایی» (محصول ۲۰۲۲) را کارگردانی کرده بود که نتواسنت در اسکار موفقیتی را به دست آورد. اولیویا کولمن به خوبی از پس نقش خود برآمده بود، راجر دیکینز تصاویر بی عیب و نقصی را ضبط کرده بود، اما این فیلم در مواجهه با قدرت سینما، نژادپرستی دهه ۱۹۸۰ و بیماری روانی کمی زیاده‌روی کرده بود.

البته وقتی پای مندس وسط است نمی‌دانید با چه نتیجه‌ای مواجه هستید. این فیلم‌ساز بریتانیایی معمولاً با آثار خود («زیبای آمریکایی»، «اسکای‌فال»، «جاده‌ای به سوی تباهی»، «۱۹۱۷») نظر منتقدان را جلب می‌کند. او البته به اندازه خود کارهای ناموفقی داشته است («شبح»،‌ «کله‌گنده»، «راهی که می‌رویم»).


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>