سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۴۰۲ در ۵:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب
دیوید لیچ جای خود را به ادواردز داد؛

آغاز فیلم‌برداری «دنیای ژوراسیک» با کارگردان جدید

jurassic-world

استودیو یونیورسال پس از قطع همکاری با دیوید لیچ، ساخت جدیدترین «دنیای ژوراسیک» خود را به سازنده فیلم «خالق» سپرد.

سوره سینما – چند هفته پیش بود که به گزارش‌ رسانه‌های معتبر دیوید لیچ عملاً پروژه «دنیای ژوراسیک» یونیورسال را به دست گرفت. چهار روز بعد از آن اخبار، او به دلیل آن چه «اختلاف سلیقه» عنوان شد، این پروژه را رها کرد. این اتفاق به طور موقت زمان انتشار این فیلم در سال ۲۰۲۵ را به تعویق انداخت.

همان طور که می‌دانید استودیو یونیورسال سخت به دنبال این است تا تولید این فیلم را سریعاً آغاز کند. با توجه به این که آن‌ها متعهد به انتشار این فیلم در ۲ ژوئیه ۲۰۲۵ هستند، مجبور بودند سریع‌تر جایگزنی برای لیچ پیدا کنند.

به نظر می‌آید زمان زیادی به طول نیانجامید که آن‌ها آن شخص را پیدا کردند؛ او کسی نیست جز گرت ادواردز، کارگردان فیلم «خالق». آن‌ها به نظر انتخاب خیلی درستی کردند. با توجه به سبقه او در ژانر علمی تخیلی و دنیای هیولا‌ها، ادواردز انتخابی بسیار درست‌تر از دیوید لیچ بوده، و فضای ذهنی او تماماً با فرنچایز «دنیای ژوراسیک» تطابق دارد.

بر اساس اخباری که اخیراً‌ منتشر شده، تولید این «دنیای ژوراسیک» از ۳۱ ژوئیه در لس آنجلس آغاز خواهد شد. هنوز خبری مبنی بر تکمیل شدن فیلم‌نامه دیوید کپ ارائه نشده، اما به نظر یونیورسال کاملاً مطمئن است که تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ همه قطعات این پازل سر وقت در کنار هم قرار خواهند گرفت. حالا که ادواردز قرار است این فیلم را کارگردانی کند، خیلی از طرفداران هیجان‌زده شده و این اتفاق برای آن‌ها یادآور دوران فیلم‌های ژوراسیک با اسپیلبرگ است.

بگفته منابع رسمی، آخرین فیلم از «دنیای ژوراسیک» برداشتی تازه از این جهان خواهد بود و تیم بازیگری قبلی از جمله کریس پرت و برایس دالاس هاوارد و همچنین بازیگران سه‌گانه اصلی نظیر جف گلدبلوم، لورا درن و سم نیل در این قسمت جدید حضوری نخواهند داشت. آن‌ها ظاهراً به دنبال پاک کردن نوستالژی برای ترسیم یک اتفاق نو هستند.

در حال حاضر تقریباً همه چیز آماده بستن قرارداد با یک تیم بازیگری است. یونیورسال برای به تحقق رساندن هدفش که یک «دنیای ژوراسیک» فوق‌العاده است، بدون شک به تیمی از بازیگران سرشناس و بازی بلد احتیاج دارد؛ در این بین یک‌سری از نام‌ها شایعه شده که از هیچ منبع رسمی نیز تایید نشده است – از این اسامی می‌توان به جنا اورتگا، برایان کرنستون و گلن پاول اشاره کرد. همچنین می‌توان تصور کرد که ادواردز برای این فیلم به سراغ مدیر فیلم‌برداری خود در فیلم «خالق»، گریگ فریزر، برود.

همه این اتفاقات جدید نوید فیلمی هیجان‌انگیز را برای طرفداران «دنیای ژوراسیک» دارد. طرفداران از انتخاب گرت ادواردز با استعداد و خوش‌سابقه بسیار خوشحالند و معتقدند که هم‌اکنون فرمان این کشتی در دست نفر درستی است.