سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در ۳:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

پیکر رضا داوودنژاد تشییع شد

Reza-Davoodnezhad

پیکر رضا داوودنژاد بازیگر سینمای ایران با حضور خانواده و دوستداران هنر از خانه سینمای شماره ۲ به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش سوره سینما، پیکر رضا داوودنژاد هنرمند جوان سینما و تلویزیون و فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، که ۱۳ فروردین ماه بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد درگذشت امروز در میان اندوه دوستداران و خانواده سینما تشییع شد.

شاهرخ بدیعی، پدر همسر رضا داوودنژاد در این مراسم گفت: برای من داغدار باعث افتخار است که در جمعی مهربان سخن بگویم. سوگنامه ام در مصیبت هنرمندی ارزنده است. رضا مصداق خالص و واقعی رفاقت بود. توانم کم است و بغض گلویم را فشرده است. جامعه هنری او را به خاطر بازی های هنرمندانه و چهره همیشه خاندانش می شناختند و می‌ستودند.

وی افزود: در کنه وجودش انبوهی از صداقت و مهربانی و خیر و برکت و همدلی جای گرفته بود. خانواده و دوستانش برایش ارزشمند بودند. اسطوره زندگی‌اش پدر بود. همسرداری و دلبستگی را چه نیکو به انجام رساند. در طول ۱۵ سال همبستگی اش با ما حتی یک بار بی مهری و خشم از او ندیدیم. برای همه ما یاوری بی‌منت بود. در مقابل سختی های زندگی سر خم نمی‌کرد. افسوس که پنجه نیرومند اجل خیلی زود این گل خلقت را از خانواده و دوستان و جامعه هنری دریغ کرد.

مونا داوودنژاد نیز در این مراسم گفت: مصائب ما با وجود رضا شیرین بود. چون رضا شیرین بود. عاشق زندگی و خانواده و سینما بود. تمام خاطراتی که از او داریم شیرین و خنده دار است. ممنون که برای خداحافظی با رضا به اینجا آمدید. رضا جانم در آرامش بخواب و ناراحت نباش. خیلی از دوستان قدیمی ات منتظرت هستند.

پژمان بازغی رییس انجمن بازیگران ایران نیز اظهار کرد: رضا عاشق زندگی و دوست داشتنی بود. مرد بسیار مهربانی بود. چه زود داریم درباره او فعل بودن را صرف می‌کنیم.

نیما حسنی نسب، منتقد سینما نیز گفت: رضا یک کپی برابر اصل و یک نسخه دقیق از خود ما بود. ما یک ربع قرن به زندگی خانواده داودنژاد دعوت شدیم. انگار با آنها دوست شدیم. هر بار یکی از این خانواده می‌رود، انگار یکی از خانواده ما رفته است. کاش این اتفاقات همه اش فیلم بود. کاش حالا که کنار پیکر رضا ایستاده‌ایم باز هم جادوی سینما به دادمان می‌رسید. ولی زور مرگ از طاقت آدمیزاد بیشتر است. ما به معنای واقعی داغدار هستیم.

علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما ضمن عرض تسلیت خانواده سینما به یک خانواده سینمایی اظهارکرد: از طرف هیات مدیره خانه سینما و همه صنوف سینمایی این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنم. امیدواریم امسال سال قشنگ تری باشد و سینمای شاداب‌تر و پربارتری داشته باشیم. از همه کسانی که همراهی و همدلی کردند ممنونم. برای آقای داودنژاد و خانواده‌شان آرزوی صبر و سلامتی داریم.

محسن امیریوسفی، رییس کانون کارگردانان سینمای ایران نیز گفت: سال گذشته همین روزها کیومرث پوراحمد را به خاک سپردیم و امسال سوگوار رضا هستیم. رضای مهربان از کودکی در فیلم های پدرش نقش آفرینی می‌کرد.

وی افزود: فیلم‌های علیرضا داوودنژاد در کنار رضا مسیر منحصر بفرد و ماندگاری در سینمای ایران گشود که جز عشق به فرهنگ و هنر نبود و این عشق را به ما نسل تازه از راه رسیده یاد داد. ما همچنان به فیلم ساختن و کنش‌های علیرضا داوودنژاد نیازمندیم. این چیزی است که رضا می‌خواست و می‌خواهد. رضا داوودنژاد تا ابد در قلب فیلم های پدرش و سینمای ایران زنده خواهد ماند.

سیروس مقدم، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ، حسن معجونی، همایون اسعدیان، حسام نواب صفوی، آرش مجیدی، امیرحسین رستمی، حبیب ایل بیگی، عسگرپور، بیوک میرزایی، غلامرضا موسوی، رضا بنفشه خواه، حجت الله ایوبی، منصور ضابطیان، پوران درخشنده و یوسف تیموری از جمله حاضران در این مراسم بودند.

پیکر داودنژاد پس از اقامه نماز به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>