سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مهر ۱۳۹۲ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
مهدی گلستانه:

«نازنین» اشک مخاطب را در می‌آورد/ نگارش فیلمنامه «محرمانه»

a331570131013102a

مهدی گلستانه کارگردان فیلم «نازنین» تاکید کرد فیلم او علاوه برعاطفی بودن، تاثیرگذار است.

مهدی گلستانه کارگردان فیلم «نازنین» تاکید کرد فیلم او علاوه برعاطفی بودن، تاثیرگذار است.

مهدی گلستانه درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: در حال نگارش متن سریالی هستم به نام «محرمانه» که تا اتمام آن راه زیادی در پیش است. پس از عزادارای های نیمه اول محرم دومین فیلم سینمایی ام، «نازنین» اکران خواهد شد. من در خصوص زمان اکران اظهار نظری ندارم و همه چیز را به تهیه کنندگان سپرده ام، اما معتقدم فیلم اگر خوب باشد، در هر مقطعی مخاطب خود را پیدا می کند و مثلا اینکه اکران فیلم با ماه محرم مقارن شده نمی تواند مسئله حادی باشد. «طلا و مس» هم در زمان ایده آلی اکران نشد، اما فروش خوبی داشت. «نازنین» دومین فیلم من در سینماست که با همکاری پویا فیلم آن را ساخته ام و به موفقیتش امیدوارم.

وی افزود: «نازنین» یک ملودرام اجتماعی است که در اردیبهشت بازنویسی شد و بعد به فاصله کمی از این تاریخ، با دریافت مجوز ساخت، آن را شروع کردیم.  فیلمبرداری ۳۸ جلسه به طول انجامید. این پروژه بسیار پر لوکیشن بود، اما فکر می کنم خستگی تولید آن با استقبال مخاطب از تن مان در برود. فکر می کنم گریاندن مخاطب ایرانی از خنداندن او هم سخت تر باشد و این اتفاقی است که با تماشای فیلم من رخ خواهد داد. البته از این اشک انگیز بودن انتظار تاثیرگذاری داریم که به گمانم محقق می‌شود.

گلستانه در پاسخ به این سوال که آیا برای تاثیرگذاری حتما باید اشک تماشاگر را در آورد، گفت: واقعیت این است که اگر از شما بخواهند ۱۰ فیلم ماندگار سینمای ایران را نام ببرید ۹ مورد آن فیلم غم انگیز است و آن یک کمدی هم حتما سوژه ای تلخ دارد، مثل «اجاره نشین‌ها». هدف من قطعا این نیست که اشک کسی را در بیاورم، اما به هر حال سوژه ای که روی آن دست گذاشته ام، عواطف مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«نازنین» فیلمی اجتماعی است که ابتدا قرار بود توسط شبنم عرفی‌نژاد کارگردانی شود اما پس از مدتی مهدی گلستانه جایگزین او شد. در این فیلم که به نویسندگی جواد ستوده‌نیا و با مدیریت فیلمبرداری احمد احمدی تولید شده، پژمان بازغی، مجید صالحی، آتیلا پسیانی و امیرحسین آرمان و سحر قریشی در این فیلم بازی کردند. «نازنین»، به داستان زندگی جوانانی می پردازد که به دلیل رکود اقتصادی و توقف کار کارخانه ها در شهر های خود به تهران مراجعه کرده اند.