سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب
فیلمبردار «تمشک»:

شاید اگر کلاری پدرم نبود…/امید به تولید یک «تمشک» متفاوت

mahmood-kelari

کوهیار کلاری با اشاره به حضور مؤثر محمود کلاری در فیلم «تمشک» تأکید کرد بهترین کارش را ارائه خواهد کرد.

کوهیار کلاری با اشاره به حضور مؤثر محمود کلاری در فیلم «تمشک» تأکید کرد بهترین کارش را ارائه خواهد کرد.

کلاری فیلمبردار فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور درباره حضورش در این پروژه به سوره سینما گفت: دو هفته است که فیلمبرداری این فیلم در گیلان آغاز شده.  من و سامان چندان اختلاف سن نداریم و از یک نسل هستیم قطعا سلیقه مشترکی در فیلم و سینما داریم. سالور دست فیلمبردار را برای خلاقیت باز می‌گذارد. «تمشک» فضای متفاوتی دارد. یکی از فیلم‌های سینمای مستقل و لوباجت است.

کلاری گفت: معمولا سالور سینمای رئال را دنبال می‌کند. نمی‌خواهد از این فضا خارج و مثلا به میزانسن‌های پیچیده نزدیک شود. دقیقا می‌داند چه چیز را باید اجرا کند. تا اینجا «تمشک» تجربه خوبی بوده است. فیلمبرداری تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

کوهیار کلاری درباره حضور محود کلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری در این پروژه توضیح داد: ایشان به عنوان مدیر فیلمبرداری در «تمشک» حضور دارند و من پشت دوربین هستم. به شدت استرس دارم. وقتی کسی مثل محمود کلاری پشت مونیتور نشسته، کادر و قاب‌بندی شما را می‌بیند و چیزی از نگاهش پنهان نمی‌ماند، قطعا استرس زیادی دارید. شاید اگر نسبت فامیلی با هم نداشتیم و ایشان پدرم نبودند این استرس اینقدر زیاد نبود به هر حال اراده کرده‌ام که بهترین کارم را ارائه دهم.

وی با اشاره به کیفیت فیلمنامه «تمشک» تأکید کرد: «تمشک» از بین ۸ فیلمنامه‌ای که برای پدر ارسال شد به سینما نزدیک‌تر بود و نظر من و پدر را جلب کرد. قصه خوبی دارد. سامان هم یک کارگردان خلاق است به همین دلیل به تولید یک فیلم موفق و متفاوت امیدوارم.

کوهیار کلاری فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «کارگران مشغول کارند»، «خواب لیلا» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>