سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
ستایش از «ملکه»، «خرس» و «در انتظار معجزه»/

پنج جایزه جشنواره مذهب امروز ایتالیا برای سینمای ایران

malakeh

در شانزدهمین جشنواره فیلم مذهب امروز پنج جایزه در بخش‌های مختلف به نمایندگان سینمای ایران رسید.

در شانزدهمین جشنواره فیلم مذهب امروز پنج جایزه در بخش‌های مختلف به نمایندگان سینمای ایران رسید.
سوره سینما- به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در این جشنواره که از دهم تا بیست و یکم مهر ماه سال جاری در ترنتو و چند شهر دیگر کشور ایتالیا برگزار شد، فیلم سینمایی ملکه ساخته محمد علی باشه آهنگر دو جایزه هیات داوران فوروم حقوق بشر و لوح افتخار هیات داوران مسابقه بین الملل را از آن خود کرد. هیات داوران بین الملل در بیانیه خود نوشتند: انتخاب برای بازنمایی جنگ ایران – عراق در جای خود تصمیمی مهم و شجاعانه است. توان خلق تصاویری فرا واقعی، گاه بامزه، اغلب غم انگیز و عمدتا سرشار از تردیدی اخلاقی یکی از دستاوردهای اصلی فیلم است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم لوح افتخار را به «ملکه» اهدا می کنیم.

«خرس» ساخته خسرو معصومی که در بخش رقابتی «مردان – زنان» به نمایش در آمده بود، به دلیلِ تاکید بر لزومِ وجودِ فرصت های برابر برای مردان و زنان، تنها جایزه این بخش را از آن خود کرد. در بخش افق های جدید، جایزه به فیلم کوتاه «بهشت کجاست؟» ساخته فاطمه قدیری نژادیان رسید. هیات داوران سیگنیس نیز لوح افتخار خود را به «در انتظار معجزه» ساخته رسول صدرعاملی اهداء کرد. «ملکه» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی است که در عرصه داخلی و خارجی موفق به دریافت جوایز متعددی شده و به گواه کارشناسان از برترین آثار سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>