سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب
شاه‌حسینی:

همیشه دوست داشتم فیلمنامه‌ای از شهبازی را بسازم

shahhosseini-shahram

شهرام شاه‌حسینی منتظر دریافت پروانه ساخت فیلمنامه «خانه دختر» نوشته پرویز شهبازی است.

شهرام شاه‌حسینی منتظر دریافت پروانه ساخت فیلمنامه «خانه دختر» نوشته پرویز شهبازی است.

شاه‌حسینی به سوره سینما گفت: فیلمنامه «خانه دختر» را در دولت جدید برای دریافت پروانه ساخت ارائه کردم. امید دارم که در دولت امید، امیدوارمان کنند. در مدیریت قبلی، علاقمند نبودم فیلمی در جشنواره فجر داشته باشم امسال برایم مهم و دوست‌داشتنی است که در جشنواره فجر شرکت کنم. انگیزه دارم برای اینکه سینما را در بهترین حالت ببینم در حد توانم با همراهی دیگر سینماگران در این مسیر تلاش کنم.

وی درباره انتخاب فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی گفت: با شهبازی دوستی عمیق و دیرینه‌ای دارم. فیلمنامه‌ها و سینمای شهبازی را دوست دارم. همیشه دوست داشتم فیلمنامه‌ای از او را بسازم و کارگردانی کنم. یک روز در دیداری که با هم داشتیم قصه «خانه دختر» را برایم تعریف کرد که فوق‌العاده مجذوبش شدم و خواستم که من این فیلمنامه را بسازم. با اینکه شهبازی خیلی به این فیلمنامه علاقه داشت و اصرار داشت که خودش آن را بسازد حتی قبل از «دربند» ، اما لطف و اطمینان کرد که من این فیلمنامه را کارگردانی کنم.

این کارگردان درباره اینکه آیا علاقه‌اش به سینمای شهبازی باعث نخواهد شد از سینمای او در کارگردانی تأثیر بپذیرد توضیح داد: سینمای شهبازی را دوست دارم ولی این به این معنا نیست که از معماری و اسلوب شهبازی در کارگردانی «خانه دختر» تأثیر بگیرم. نه اینکه شیوه شهبازی را در کارگردانی دوست نداشته باشم، منظورم این است که فیلمنامه را از نگاه خودم خواهم ساخت و در کارگردانی شیوه خودم را پیاده خواهم کرد.

شهرام شاه‌حسینی کارگردانی «کلاغ پر»، «زن‌ها فرشته‌اند» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>