سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
ستاره‌ها در کنار کودکان/

پژمان جمشیدی و بهاره رهنما در یک جشن خیریه

sha-parakha

پژمان جمشیدی و بهاره رهنما در جشن جشنواره فیلم «شاپرک‌های امید» حضور یافتند.

پژمان جمشیدی و بهاره رهنما در جشن جشنواره فیلم «شاپرک‌های امید» حضور یافتند.

سوره سینما- در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم «شاپرک‌های امید» سینماگران و هنرمندان با کودکان دیدار کردند. این جشن چهارشنبه اول آبان ماه برگزار شد. به بچه ها گفته شده بود که متناسب با موضوعات جشنواره فیلم شاپرک های شهر نقاشی بکشند مثلا کودک و کار، خشونت علیه کودکان، کودک و خانواده، کودک و سلامت و … تابلوی یکی دختری را نشان می داد که گل می فروخت و کمی آن طرف تر ۲ دختر به او می خندیدند. تابلوی یکی هم خانواده بی سرپناهی را نشان می داد که همراه کودک خود زیر برف نشسته بودند اما در چهره هیچکدام نشانی از این دلخوری ها و افسردگی ها نبود گویی آموخته اند که با آنچه هست کنار بیایند. صحنه رویارویی بهاره رهنما و سپس شاهین آرین با این بچه ها آنقدر تاثیرگذار بود که اشک در چشمان رهنما و آرین هم حلقه بست.

shaparak1

جشن شاپرک های امید را شاهین آرین با قطعه ای از آثارش شروع کرد و سپس عبدالله روا اجرای برنامه را بر عهده گرفت. قرار بر این بود که هر هنرمندی به شکل نمادین یکی از تابلوهای نقاشی بچه ها را بخرد و سپس روی لوحی برای او یادگاری نیز بنویسد. گوشه صحنه نیز یک بوم نقاشی بود و هر هنرمندی که روی سن می آمد روی آن به دلخواه خود نقاشی می کشید یا جمله ای می نوشت. خیلی ها آمدند و البته خیلی ها هم که اعلام کرده بودند حتما حضور خواهند داشت نیامدند.

shaparak2

 پژمان جمشیدی، کیهان ملکی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، مهران احمدی، علیرضا علیا، شهرام گیل آبادی رییس جشنواره شاپرک های شهر، فریدون محرابی، مجید مشیری، علیرام نورایی، فرهاد نجفی، امیرحسین رستمی، حسن پور حکیمی موسس دنیای نور و از معتمدین شرق تهران، نسرین صداقت زاده، فریده دریامج، رضا بنفشه خواه،؛ رضا فیاضی، سامان گوران، حمیدنعمت الله، ابوالفضل جلیلی سخنگوی جشنواره شاپرک های شهر، فرامرز روشنایی، محسن کاسه ساز، شاهین نجومی، نگار استخر، علی واله، مصطفی لاری و خسرو احمدی از جمله کسانی بودند که در این جشن حضور داشتند. مژده لواسانی هم از مجریان این برنامه بود.

shaparak3

جشنواره فیلم «شاپرک‌های شهر» با محور کودکان به طور مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه از ۲ تا ۶ آذرماه در تهران و استانبول برگزار می شود.