سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب
همبازی شدن با امین حیایی در «فرشتگان بر فراز بام»/

اعتبار «اتوبوس شب» را زیر سؤال نمی‌برم

amirmohamad-zand

بازیگر فیلم سینمایی «اتوبوس شب» از فضای آشفته سینما در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «اتوبوس شب» از فضای آشفته سینما در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

امیرمحمد زند درباره فعالیت‌های کنونی خود به سوره سینما گفت: مشغول بازی در سریال «ستایش» به کارگردانی سعید سلطانی هستم. تقریبا ۴۰ قسمت از سریال هنوز نوشته نشده و عمده بازی من هنوز اتفاق نیفتاده. امیدوارم این سریال مثل سری اول دیده شود. معمولا قبل از پخش و آماده شدن یک مجموعه یا فیلم درباره آن قضاوت و پیش‌داوری نمی‌کنم. این سریال هم باید ساخته و پخش شود و بعد از آن ببینیم چقدر موفق بوده است. دنبال دیده شدن نیستم.

بازیگر «تقاطع» گفت: اخیرا در تله فیلمی به کارگردانی سیامک خواجه‌وند و تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان به نام «تاوان» بازی کردم. نقش برادر بزرگ کاراکتری را بازی می‌کنم که مرتکب قتل غیرعمد شده و قتل را به گردن می‌گیرد. با مریم امیرجلالی، محسن افشانی، عزت‌الله مهرآوران و … همبازی هستم.  قرار است در یکی از اپیزودهای «فرشتگان بر فراز بام» به کارگردانی محمدرضا آهنج بازی کنم. در این اپیزود با امین حیایی همبازی هستم.

این بازیگر درباره کم‌کاری‌اش در سینما توضیح داد: مادامی که سینما این وضعیت را داشته باشد ترجیح می‌دهم با احتیاط در سینما حضور داشته باشم. اکثر فیلمنامه‌هایی که پیشنهاد می‌شود چیزی شبیه به هجو و بسیار ضعیف است. ترجیح می‌دهم اعتبار بازی‌ام در «اتوبوس شب» را از بین نبرم. به هر قیمتی حاضر نیستم در سینما حضور داشته باشم. در مدیوم‌های مختلف، کوتاه، سریال، فیلم یا تله فیلم کیفیت فیلمنامه برایم بسیار مهم است.

زند افزود: بعد از «اتوبوس شب» پیشنهاد قابل قبولی نداشتم. البته در این سالها جز چند فیلم مؤثر و فیلم‌های اصغر فرهادی سینمای ایران چندان تولید مناسبی نداشته. سینما دچار آفت رانت و مافیا شده است. امیدوارم مدیران جدید سینما بیشتر به فکر تولید هنری و خلق آثار هنری باشند. در دو سه سال اخیر بسیاری از بازیگران و کارگردانان خوب حذف شدند. این غده سرطانی خیلی پیش‌تر از این‌ها وجود داشت ولی جدیدا تمام پیکره را دربرگرفته و نتیجه‌اش حذف عوامل حرفه‌ای از بطن سینماست. خواهش من به عنوان یک عضو کوچک این خانواده این است که همه چیز بر اساس ضابطه از نو تعریف شود. ورود نیروهای جدید بازیگری یا بر اساس توانایی و استعداد باشد یا بر اساس تحصیلات.

امیرمحمد زند در مجموعه‌های «عملیات ۱۲۵»، «او یک فرشته بود»، «هزاران چشم» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>