سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
اسماعیل براری:

پخش فیلم در سکوت اداره می‌شود/ یک فیلمساز و دو فیلم اکران نشده

Esmaeil-Barari

اسماعیل براری تأکید کرد پخش و اکران فیلم‌ها در شرایطی مبهم و با مدیریت افرادی نامعلوم اداره می‌شود.

اسماعیل براری تأکید کرد پخش و اکران فیلم‌ها در شرایطی مبهم و با مدیریت افرادی نامعلوم اداره می‌شود.

براری درباره اکران فیلم‌های توقیفی‌اش که به تازگی پروانه ساخت گرفته‌اند به سوره سینما گفت: در حال حاضر در تلاشیم «کویر مرگ» و «۱۲ صندلی» را اکران کنیم. تازه خوان اول را رد کرده‌ایم. شاید خیلی‌ها کمبود سالن را مشکل عمده اکران عنوان کنند اما به اعتقاد من این میزان سالن سینما برای این تعداد فیلم کم نیست.

وی افزود: بر خلاف تصور عده‌ای فیلم یک کالای زیاده از حد نیست مسئله مسدود بودن مسیرهای اکران است. از ابتدای سال تاکنون تنها چیزی که از سینما دیدیم و شنیدیم باز یا بسته بودن خانه سینما بود. بحث تولید فیلم و سینما با همه درهای باز و بسته‌اش تنها یک روی سکه است. روی دوم سکه، پخش است که در سکوت دارد اداره می‌شود.

براری اضافه کرد: ما نمی‌دانیم چه کسانی گردانندگان پخش هستند و چه مقاصدی دارند. بودجه مملکت بسیار پر سر و صدا بین فیلم‌ها تقسیم می‌شود اما نهایتا کسی نمی‌فهمد این بودجه‌ها کجا رفت. ما هم مثل بقیه تلاش می‌کنیم فیلممان را اکران کنیم اما با حرف‌های عجیبی رو به رو می‌شویم. مدیریت اکران مثل گذشته اتوماتیک نیست که فیلم‌ها در نوبت قرار بگیرند و اکران شوند.

این کارگردان ادامه داد: در این سالها مدیریت اکران طوری بوده که نزدیک به ۵۰ فیلم در فرصت‌های سوخته اکران با هم رقابت می‌کنند و در نوبت قرار دارند. محرم و صفر تنها فرصت باقی مانده اکران ما در سال جاری است که این زمان برای اکران «۱۲ صندلی» اصلا مناسب نیست. فیلم فضای شادی دارد. ما با همکاری دفتر پخش با گفتگو و مذاکره که به هیچ عنوان از پشتوانه آنها مطمئن نیستیم داریم برای اکران فیلممان تلاش می‌کنیم.

براری فیلم‌های سینمایی «شهر در دست بچه‌ها»، «جهنم سبز»، «آشیانه» و … را کارگردانی کرده است.