سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

ثقفی: دفترهای پخش بی‌تعهد و ضعیف تاثیری در سینما ندارند

IMAGE634826335942428159

یک تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت دفاتر پخش ضعیف و غیرحرفه‌ای را به ضرر سینما دانست.

یک تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت دفاتر پخش ضعیف و غیرحرفه‌ای را به ضرر سینما دانست.

علی‌اکبر ثقفی تهیه‌کننده سینما درباره مصوبه جدید کانون پخش کنندگان سینما که قرار است هر دفتر پخش در طول سال تنها ۴ فیلم را اکران کند، به سوره سینما گفت: تنها تعدد دفتران پخش و آمار برای سینمای ایران کفایت نمی‌کند و مفید نخواهد بود. دفاتر پخش زیادی هستند که به علت نداشت مدیریت صحیح و امکانات مناسب تنها نام دفتر پخش را یدک می‌کشند و عملا در طول سال فعالیتی ندارند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» ادامه داد: فعال نبودن بسیاری از این دفاتر به علت رویکرد سنتی و دم دستی با فیلم‌های سینمایی است. فیلمسازان نمی‌توانند به این دفاتر که بعضی بی‌تعهد و کند کار می‌کنند اعتماد کنند و سرنوشت سرمایه خود را به دست آنها بسپارند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جان سخت» افزود: در حال حاضر به جز تعدادی معدود دفتر پخش مانند فیلمیران، هدایت فیلم و حوزه هنری دیگر دفاتر طی این سالها موفق نبوده‌اند. اینکه شرایطی برای سینما فراهم شود که دفاتر پخش فعال بیشتر شوند و انحصار طلبی در سینما نباشد اتفاق خوبی است. اما واقعا بدون برنامه ریزی کارشناسانه و وجود نیروی مالی و معنوی این اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: دفتر پخش موثر نگاه متخصص در امور تبلیغات و مدیریت قوی را می‌طلبد که با یک دفتر ساده و یک سیستم کامپیوتر نمی‌توان مدعی دفتر پخش داشتن باشیم. به نظرم اگر تعدادی از این دفاتر پخش که مجوز دارند به صورت مشترک جمع شوند و باهم شراکت کنند می‌توان روی آنها با قوت قلب حساب کرد. در غیر این صورت رویکرد گلخانه‌ای و سنتی به پخش سینما بر ضد سرمایه‌گذاری در این هنر تمام خواهد شد و اعتماد را از سرمایه‌گذاران خواهد گرفت. در نهایت بخش خصوصی در سینما ضربه زیادی خواهد خورد.