سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب
در فرهنگسرای اندیشه/

جشن شاپرک‌های شهر آرزو همزمان با روز خانواده برگزار می‌شود

shaparak

جشن شاپرک‌های شهر آرزو برنامه جنبی جشنواره فیلم «شاپرک‌های شهر» پنجشنبه ۹ آبان ماه برگزار می‌شود.

جشن شاپرک‌های شهر آرزو برنامه جنبی جشنواره فیلم «شاپرک‌های شهر» پنجشنبه ۹ آبان ماه برگزار می‌شود.

سوره سینما- شهرام گیل آبادی رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم شاپرک های شهر با اعلام این خبر گفت: کودکان محور خانواده و خانواده محور و مبنای توسعه در جامعه است و کودکانی که از نعمت خانواده و سرپرست شایسته محروم مانده اند آینده شان با مخاطراتی روبروست که جامعه باید برای آن تدبیر کند. او با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شاپرک های شهر با محوریت کودکان تنها یک گردهمایی سینمایی صرف نیست، افزود: این جشنواره  برونداد دغدغه های هنرمندان دردشناسی است که برای شناسایی دردهای جامعه گرد هم آمده اند. مسئله کودکان کار یکی از آسیب های جدی جامعه امروز ماست که اگرچه باید در برنامه ریزی های کلان ریشه یابی شده و برای آن راهکارهایی اندیشیده شود اما قدر حضور هنرمندان در عرصه های اجتماعی و تاثیرگذاری آن ها برای حل آسیب ها و معضلات برکسی پوشیده نیست.

رییس جشنواره فیلم شاپرک های شهر با تاکید براینکه برنامه های جنبی این جشنواره به صورت نمادین و در حمایت از کودکان کار برگزار می شود گفت: روز خانواده بهترین بهانه برای این است که یاد بچه هایی بیفتیم که از این نعمت محروم مانده اند و ناگزیر هستند برای امرار معاش خود کار کنند و متاسفانه برخی از این کودکان نان آور یا کمک خرج خانه هم هستند.

او ادامه داد: برنامه شاپرک های شهر آرزو که با حضور تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران محبوب برگزار می شود، در واقع تلنگری به جامعه و یادآور وضعیت این کودکان است. این جشن برای خانواده ها و بچه ها هم برنامه هایی تدارک دیده است که از آن جمله حضور تعدادی از متخصصین روانشناسی است که از ساعت ۱۴ تا ۱۸ روز پنجشنبه در محل فرهنگسرای اندیشه مستقر هستند و به خانواده ها و بچه ها به طور رایگان مشاوره می دهند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم شاپرک های شهر، برنامه بخش جنبی این جشنواره با عنوان «شاپرک های شهر آروز» از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنجشنبه در تالار اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است. جشنواره فیلم شاپرک های شهر در از ۲ تا ۶ آذر ماه در دو شهر تهران و استانبول برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>