سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
علاقمندان بازیگری بخوانند/

«ممیرو» فیلم تازه محقق/تلاش برای یافتن بازیگر ۸۰ ساله

hadi-mohaghegh

سید هادی محقق برنده جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره کودک از نگارش فیلمنامه‌ تازه‌اش با نام «ممیرو» خبر داد.

سید هادی محقق برنده جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره کودک از نگارش فیلمنامه‌ تازه‌اش با نام «ممیرو» خبر داد.

محقق که جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک شد درباره فیلم جدیدش به سوره سینما توضیح داد: فیلمنامه‌ای به نام « و » نوشتم که بعد از نگارش به این نتیجه رسیدم زود است بخواهم فیلمی در فضای فانتزی بسازم. در نتیجه قصه‌ دیگری را که در ذهن داشتم پروراندم و این روزها به همراه صابر محمدی مشغول نگارش آن هستیم. قصه درباره رابطه یک پیرمرد ۸۰ ساله و یک نوجوان است.

وی افزود: اسم فیلمنامه جدیدم «ممیرو» یک واژه لری است. نگارش تا یک ماه دیگر ادامه دارد. معمولا چندان جاه‌طلب نیستم که از همکاری مشترک در نوشتن امتناع کنم. معمولا با کسی می‌نویسم که ذهنیتی نزدیک به خودم داشته باشد. امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت نمی‌کنم.  تأکیدم بر این است که لحن خود در فیلمسازی را داشته باشم. یکی از دلایلی که «ال ام بی» و « و » را دوست نداشتم بسازم این بود که آنها را نزدیک به خودم نمی‌دیدم.

این کارگردان ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که فیلم را تهدید می‌کند عجله در نوشتن فیلمنامه است. این روزها با صبر و حوصله مشغول نگارش هستیم. پیدا کردن یک پیرمرد ۸۰ ساله و یک نوجوان نابازیگر یکی از سختی‌های پیش‌روست که از طریق همین گفتگو دوست دارم از کسانی که گزینه‌ای سراغ دارند معرفی کنند.

وی درباره علاقه‌اش به ساخت فیلم آپارتمانی و آمدن به سینمای پایتخت گفت: اصلا دوست ندارم به لحاظ مضمونی وارد سینمای آپارتمانی با فضای سینمای پایتخت  شوم. در این حوزه کسانی هستند که به خوبی و با مهارت زیاد در حال فعالیت‌اند. من نیز قصد دارم فضای بکر جغرافیای بومی ایران را یکی از بسترهای فیلمسازی‌ام قرار دهم و از این بابت خوشحالم که در مسیر لحنی مستقل گام برمی‌دارم. قصد دارم خودم تهیه‌کننده فیلم جدیدم باشم چون فکر می‌کنم فیلمساز مستقل خودش باید تهیه‌کننده فیلم‌هایش باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>