سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۱:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب
معارفه جعفری جلوه- 1/

ایوبی به معارفه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی رفت

ayubi

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور حجت الله ایوبی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور حجت الله ایوبی برگزار شد.

سوره سینما- مراسم تودیع و معارفه مهندس محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل جدید بنیاد سینمایی فارابی با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، خبرنگاران و سینماگران در بنیاد سینمایی فارابی امروز شنبه ۱۱ آبان برگزار شد. در ابتدای این مراسم که پذیرای چهره‌هایی همچون احمد میرعلایی مدیر عامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی، حسن نجاریان قائم مقام فارابی و علیرضا رضاداد مشاور رئیس سازمان سینمایی و سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره بود، پس از تلاوت قرآن و سرود ملی فیلمی از عملکرد ۴ ساله این مرکز پخش شد که در آن به اهم فعالیت‌های انجام شده این مرکز و فعالیت‌های آتی اشاره شد.

پس از پخش فیلم جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی که اجرای مراسم را بر عهده داشت با تشکر از حضار برای شرکت در این مراسم از پژمان لشگری‌پور به عنوان چهره‌ای که دوستی و همکاری با میرعلایی و جعفری جلوه را تجربه کرده است دعوت کرد تا در این باره صحبت کند. لشگری پور صحبت خود را با نقل قولی از محمد بهشتی آغاز کرد با این مضمون که مراسم تودیع و معارفه همچون مراسم ختم است با این تفاوت که خود مرحوم در آن حضور دارد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که مسئولیت‌های واگذار شده به افراد را نشانه امتحان الهی می‌داند افزود: امیدوارم دوستان با دست پر مسئولیت‌ها را به یکدیگر واگذار کنند. در زمان مدیریت جعفری جلوه مسئولیتی را در سینمای تجربی داشتم و هم مدتی را در خدمت آقای میرعلایی بودم و از این دوران بدون تعارف خاطره‌های بسیار خوبی دارم. در زمانی که در خدمت آقای جلوه بودم و مسئولیت فیلم‌های اول به سینمای تجربی سپرده شده بود برای من جالب بود که می‌دیدم آقای جلوه به فیلمسازان اول که معمولا گمنام هستند توجه‌ای مثل توجه‌ای که به کارگردانان بزرگ مثل ابراهیم حاتمی‌کیا داشتند نشان می‌دادند. آقای میرعلایی که در دوران سختی مدیریت بیاد را تحویل گرفتند، زمانی که سوءتفاهم‌های زیادی وجود داشت. یادم هست در ۲۱ بهمن ۸۹ در حالی که طبق سنت دبیری جشنواره فجر با مدیرعامل فارابی بود و دوره آقای میرعلایی این سنت تغییر پیدا کرده بود ایشان با چنان جدیتی قضیه خودروهای برندگان را پیگیری می‌کردند که گویی خودشان دبیر جشنواره بودند.

وی ادامه داد: این مراسم‌ها چیزی جز جا به جایی مسئولیت‌ها نیست و جای تأسف دارد که گاهی خبر این مراسم‌ها به رسانه‌های خارجی با حالتی ناخوشایند کشیده می‌شود. امیدوارم با تدبیر آقای جلوه بنیاد سینمایی فارابی در آسمان سینمایی ایران همچنان درخشان کارش را ادامه دهد.

در این قسمت مراسم حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمای به روی سن آمد و ضمن تشکر از خدمات مسئولین بنیاد فارابی گفت: فکر می‌کنم در این مراسم بیشتر آقای میرعلایی باید سخن بگویند. وظیفه خودم می‌دانم از ایشان و همه دوستانشان خسته نباشید می‌گویم. همه ‌می‌دانیم که ایشان در شرایط سختی مدیریت فارابی را بر عهده گرفتند و سکان کشتی طوفان‌‌زده سینما را در دست گرفتند. عدالت و انصاف این است که کارنامه هر مدیری را با توجه به دوران خودش بررسی کنیم. ایشان کارنامه خوب و قابل دفاعی در دوران خودشان دارند. همه کسانی که دستی در مدیریت فرهنگی دارند می‌دانند که کار فرهنگی از سخت‌ترین کارهاست. صندلی مدیریت فرهنگی جز صندلی‌های داغ است.

وی افزود: در بین این صندلی‌های داغ داغ‌ترین صندلی متعلق به سینمایی‌هاست. تشبیهی که آقای لشگری‌پور برای جلسه تودیع داشتند در حد مزاح قابل قبول است و باید تأکید کرد که جلسه ختم نیست جلسه آغاز کار برای دوستانی است که مسئولیت قبلی را ترک می‌کنند و قرار است تجربه خود را در سنگرهای دیگر استفاده کنند. در ۳۰ سال گذشته همیشه بر این باور بوده‌ام که مدیران توانا کم هستند، در عرصه فرهنگی به اندازه نیاز مدیران کارآزموده نداشتیم. باید قدر همه را دانست. جایگاه بنیاد فارابی مشخص است و باید از تأسیس‌کنندگان آن یاد کرد. من از کسانی هستم که همیشه از سینمای ایران با عزت و افتخار یاد کرده‌ام.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>