سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
صادپاپی:

«رویش» امید فیلمسازان شهرستان/ نگران این جشنواره اثرگذار هستیم

majid-sadpapi

رئیس حوزه هنری خوزستان برگزاری منظم جشنواره دینی «رویش» را عامل تربیت فیلمسازان جوان دانست.

رئیس حوزه هنری خوزستان برگزاری منظم جشنواره دینی «رویش» را عامل تربیت فیلمسازان جوان دانست.

 مجید صاد پاپی رئیس حوزه هنری استان خوزستان درباره اهمیت جشنواره دینی «رویش» در ایجاد انگیزه و پویایی آثار کوتاه و مستند با نگاه دینی و تاثیر دوسالانه شدن این جشنواره در فیلمسازی شهرستان‌ها به سوره سینما گفت: تمام هنرمندان برای ارائه آثار خود همواره به دنبال پیدا کردن محل یا محفلی هستند. فیلمسازان خصوصا فیلمسازان شهرستان جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را برای خود یکی از بهترین جشنواره‌هایی می‌دانند که می‌توانند در آن اثرشان را معرفی کنند. این جشنواره در تقویم بسیاری از آنها جایگاه مهمی داشته است.

وی ادامه داد: طی ۸ سال برگزاری دوره‌های مختلف این جشنواره،  از استان خوزستان فیلمسازان جوان زیادی برگزیده و معرفی شدند. با ایجاد انگیزه از طریق این جشنواره آنها توانستند قدم‌های بعدی را محکم‌تر بردارند. گمان می‌کنم این اتفاق در فیلمسازان شهرستان‌های دیگر از طریق این جشنواره به وجود آمده است.

صاد پاپی در پایان گفت: این که اعلام شده قرار است این جشنواره مهم به صورت دوسالانه برگزار شود، اگر طبق معمول که جشنواره‌هایی که می‌خواهند ادامه ندهند اول دوسالانه می‌شوند و در سال‌های بعد حذف می‌شوند، دلنگرانی بسیاری از فیلمسازان این است که واقعا این جشنواره رو به تعطیلی و حذف شود.  امیدواریم این اتفاق نیفتد. اگر این جشنواره حذف شود واقعا بسیاری از بچه‌های شهرستان که دغدغه ساخت آثاری با مضامین اخلاقی و دینی دارند به حاشیه می‌روند. چنین جشنواره هایی که واقعا برای تربیت فیلمسازان با دغدغه اثرگذارهستند، باید هرسال کیفیت خود را بالاتر ببرند و در برگزاری سالانه جدی باشند. تمام اهداف حوزه هنری در حوزه  فیلم کوتاه و مستند در جشنواره‌ای مانند «رویش» مستتر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>