سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
انتقاد از تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک/

آیا گروه فیتیله به خاطر مشکلات مالی از تلویزیون جدا می‌شوند؟

moslemi

محمد مسلمی با انتقاد از حجم بالای تبلیغات تجاری تحمیلی به برنامه های کودک تاکید کرد باید در این زمینه مدیریت صحیح اعمال شود.

محمد مسلمی با انتقاد از حجم بالای تبلیغات تجاری تحمیلی به برنامه های کودک تاکید کرد باید در این زمینه مدیریت صحیح اعمال شود.

محمد مسلمی به سوره سینما گفت: ما همچنان جمعه ها ساعت ۱۴ در شبکه دو به اجرای برنامه می پردازیم، اما این اواخر شرایط نامطلوبی بر تلویزیون حاکم شده که اگر بنا باشد ادامه پیدا کند، تا آخر سال بیشتر با شبکه همراهی نخواهیم کرد.همیشه سعی‌مان را می‌کنیم که برنامه از طراوت و تازگی برخوردار باشد، اما گاهی کنترل شرایط از دست ما خارج می شود. وقتی که مجبور می شویم چارچوب های کلی برنامه را به خاطر اینکه فلان شرکت تجاری حمایت مالی برنامه را بر عهده گرفته، عوض کنیم.

وی افزود: من می پذیرم که عنصر تبلیغات در همه تلویزیون‌های دنیا وجود دارد و اساسا می تواند یک منبع درآمد مفید هم باشد، اما قطعا اگر این موضوع مدیریت نشود، ضربه زننده است. این مهم است که تلویزیون با چه رویکردی تبلیغات را به برنامه های کودک وارد کند. تجاری شدن حساس ترین برنامه های تلویزیون برای حساس ترین گروه سنی مسئله مهمی است.

محمد مسلمی اضافه کرد: تبلیغات در برنامه های کودک اگر مربوط به مسائل بهداشتی یا رعایت موارد ایمنی باشد، موضوع قابل قبولی است. اصلا برای مرکزی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید تبلیغات تلویزیونی صورت بگیرد. در عمل اما تنها اقلام تجاری به برنامه های کودک راه پیدا کرده است. گذشته از آن من تعجب می کنم چرا ما حامی مالی دینی نداریم؟ چرا مرکزی هزینه نمی کند تا برنامه کودک تلویزیون در راستای آموزش مفاهیم دینی به بچه های یک کشور اسلامی حرکت کند؟

این برنامه ساز تاکید کرد: مخاطبان ما با ادامه این روند قطعا ریزش می‌کنند. بسیاری از پدر و مادرها به من گفته اند اجازه نمی دهند بچه‌هایشان برخی از برنامه ها را تماشا کنند، چون بهانه گیر می‌شوند و از بزرگترها می‌خواهند هر وسیله یا مواد خوراکی را که در تلویزیون می بینند، داشته باشند.

محمد مسلمی به اتفاق حمید گلی و علی فروتن سال‌ها است با عنوان عموهای فیتیله‌ای جمعه‌های شبکه دو را برای بچه‌ها دلپذیر می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>