سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
فرجی در گفتگو با سوره سینما:

جایگاه ویژه «رویش» در عرصه فیلم کوتاه/ پارسال شاهد بلوغ «رویش» بودیم

vahid-faraji

رئیس حوزه‌ هنری استان قم استمرار برگزاری جشنواره «رویش» را باعث ایجاد انگیزه و تربیت فیلمسازان شهرستانی برشمرد.

رئیس حوزه‌ هنری استان قم استمرار برگزاری جشنواره «رویش» را باعث ایجاد انگیزه و تربیت فیلمسازان شهرستانی برشمرد.

وحید فرجی درباره تاثیرگذاری جشنواره دینی «رویش» و اهمیت برگزاری آن در پویایی فیلمسازی به ویژه در شهرستان‌ها به سوره سینما گفت: جشنواره «رویش» طی هشت سالی که از عمرش می‌گذرد کاملا توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین فیلمسازان کشور و دیگر جشنوار موضوعی برای خود پیدا کند. از این رو در تقویم رویدادهای سینمایی بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: این جشنواره با نگاه کارشناسی خود نسبت به سینمای دینی طی دورههای مختلف در تربیت فیلمسازان جوان دغدغمند اینگونه فیلمسازی تاثیر زیادی داشته است. طبق نظر سنجی که ما در بین فیلمسازان استان انجام دادید مثلا در سال گذشته این جشنواره به واسطه نشست های تخصصی و کیفیت اجرایی نسبت به بسیاری از جشنواره‌های موضوعی پر محتواتر برگزار شد. سال به سال ما شاهد بلوغ این جشنواره بودیم و مطمئنا خواهیم بود.

فرجی در پایان گفت: اینکه قرار است «رویش» دوسالانه برگزار شود شاید در هیجان و انگیزه فیلمسازان برای ساخت آثار با مضامین دینی کُندی ایجاد شود. چنین جشنواره ای که جایگاه مناسبی برای خود به دست آورده می‌طلبد همواره به استانداردهای یک جشنواره بین‌المللی و تاثیرگذار نزدیک شود. امیدواریم دوسالانه شدن این جشنواره در جهت حذف نباشد بلکه در جهت بالا بردن سطح جشنواره باشد تا به لحاظ کمی و کیفی هر دوسال شاهد آثار شاخص و تربیت فیلمسازان دغدغمند باشیم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>