سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
هجوم تبلیغات به برنامه‌های تلویزیونی/

فرهودی: در تبلیغات درون متنی تلویزیون بی‌تجربه‌ایم

fereydoon-farhoodi

یک کارگردان تلویزیون استفاده از تبلیغات در برنامه‌های تلویزیونی را گل درشت و خامدستانه دانست.

یک کارگردان تلویزیون استفاده از تبلیغات در برنامه‌های تلویزیونی را گل درشت و خامدستانه دانست.

فرهودی به سوره سینما گفت: بعد از پایان گرفتن تصویربرداری «زن ناتمام» پروژه جدیدی را شروع نکرده ام. مشکلات مالی تلویزیون این روزها گریبان همه را گرفته و ما هم مستثنی نیستیم. صدا و سیما مدتی است پول کافی در اختیار ندارد و مجبور شده اقدام به جذب اسپانسرهای متعدد کند. البته سازمان از این نظر مقصر نیست.

وی افزود: وقتی یک شرکت هزینه می کند و می خواهد کالای تولیدی اش در تلویزیون دیده شود، حق دارد که از این امکان به نحو هر چه مطلوب بهره‌مند باشد. چنین چیزی اتفاق بدی نیست و در تمام تلویزیون‌های دنیا هم وجود دارد. مشکل اینجاست که تلویزیون ما دارد قدری ناشیانه برخورد می کند. یعنی هنوز تازه کاریم و به سبب بی تجربگی ها تبلیغ در متن برنامه بافته نمی شود و به قول معروف گل درشت شده و توی ذوق می زند. تلویزیون این روزها چاره ای جز تبلیغ کالا و خدمات برای تامین منابع مالی خود ندارد و نمی‌توان به آن خرده گرفت، اما باید با ظرافت و دقت بیشتری به اصل موضوع توجه کرد.

فریدون فرهودی فیلمنامه‌های سینمایی «پاپیتال»، «کلاهی برای باران» و … را نوشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>