سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
محدود کردن عملکرد دفاتر پخش/

علی‌اکبری: مصوبه کانون‌ پخش را تخصصی و به نفع اقتصاد سینما نمی‌بینم

mohsen-ali-akbari

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» مصوبه جدید کانون پخش را عجولانه و غیر کارشناسانه دانست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «استرداد» مصوبه جدید کانون پخش را عجولانه و غیر کارشناسانه دانست.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما، درباره مصوبه جدید کانون پخش کنندگان مبنی بر این که هر دفتر پخش تنها می‌تواند در طول سال ۴ فیلم سینمایی را اکران کند به سوره سینما گفت: معتقدم کانون پخش قبل از اینکه این طرح را تصویب کند باید با نگاه کارشناسانه به آسیب شناسی این صنف تاثیر گذار در سینما می‌پرداخت. اینکه به چه علت بسیاری از دفاتر پخش نمی‌توانند در زمینه اکران درست عمل کنند و یا غیر فعال هستند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کتاب قانون» ادامه داد:  وقتی دفتر پخشی مثل فیلمیران با رویکرد تخصصی و حرفه‌ای سعی در به روز بودن و معرفی درست آثار به مخاطب است این طرح برای این پیش رفت بازدارنده است. وقتی عملکردها آسیب شناسی  شود آنوقت می‌توان تشخیص داد که طرح کنونی در جهت تعدد دفاتر پخش کم کار است یا ضعیف کردن دفاتر پخش فعال است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» افزود:  یک دفتر پخش که توانمند و حرفه‌ای است، موفقیتش متکی به سیستم نیست بلکه لیاقت فردی و مدیریتی آن است. اگر دفاتر پخش خودشان سعی در رویکرد مناسب و پیروی روش‌های به روز و غیر کلیشه ای را داشته باشند بی شک فیلمسازان به آنها اعتماد خواهند کرد و آثارشان را با تمایل به آنها خواهند سپرد. اما در غیر این صورت نمی‌توان تعیین سرنوشت اقتصادی را به دفتر پخشی کُند و بی‌رمق محول کرد. من به عنوان یک تهیه کننده مصوبه جدید کانون پخش را تخصصی و درجهت سود کلی چرخه اقتصادی سینما نمی‌بینم.