سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
هجوم تبلیغات به برنامه‌های تلویزیونی/

عفیفه: تاثیرگذاری تبلیغات تلویزیونی به نامحسوس بودن است

esmaeil-afifeh

اسماعیل عفیفه نامحسوس بودن تبلیغات را مهم ترین عامل تاثیرگذاری آن به حساب آورد.

اسماعیل عفیفه نامحسوس بودن تبلیغات را مهم ترین عامل تاثیرگذاری آن به حساب آورد.

عفیفه به سوره سینما گفت: تبلیغات تلویزیونی به گونه های مختلف فوران پیدا کرده و همه چیز حاکی از آن است که وضع اقتصادی خود سازمان صدا و سیما خوب نیست و مجبور است بودجه های خود را از طرق دیگری تامین کند. این یک مشکل به حساب نمی آید. در واقع می توان برنامه را با توجه به اهدافی تولید کرد که برای اسپانسر مطلوب است، اما نا به سامانی هایی که مشاهده می شود، ناشی از کج سلیقگی دوستان است. روابط عمومی برنامه تلویزیونی و شرکتی که قصد حمایت مالی از برنامه دارد، باید آگاه به ویژگی‌های برنامه یا سریال تلویزیونی مورد نظر خود باشد تا تبلیغ کالا یا خدمات آن، گل درشت به نظر نیاید.

وی افزود: باید دانست تبلیغات هر چه نامحسوس تر و درونی تر باشد، تاثیرگذاری بیشتری دارد. به طور کلی آنچه باعث دلزدگی مخاطب از تبلیغات تلویزیونی می شود، ناشی از نبود شناخت کافی شرکت حمایت کننده مالی از برنامه و همچنین فقدان آگاهی کافی تهیه‌کننده از موضوع تبلیغ است. تبلیغاتی که به تلویزیون سفارش می شود، عموما بر دو نوع است. یا بناست یک کالای مصرفی معرفی شود یا نهادی در صدد است یک نوع از رفتار یا بهره مندی از یک خدمت فرهنگی را ترویج کند.

این تهیه‌کننده باسابقه ادامه داد: درست است که برای برنامه سازان تبلیغات فرهنگی سازوکار ساده تری دارد، اما در هر دو مورد فعالان تلویزیونی باید به شناخت درست و دقیقی از همه جوانب دست پیدا کنند. نمی توان اجازه داد به بهانه اهداف تبلیغاتی، یک سریال یا برنامه از اهداف اصلی خود دور باقی بماند.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده مجموعه‌های«همسایه ها»، «میعاد در سپیده دم»، «پس از باران» و … است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>