سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
هجوم تبلیغات به برنامه‌های تلویزیونی/

ضابطیان: ترجیح می‌دهیم مشکل مالی باشد، اما مخاطب از تبلیغات دلزده نشود

mansoor-zabetian

یک روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز مشکلات مالی را توجیه مناسبی برای استفاده اغراق آمیز از تبلیغات ندانست.

یک روزنامه‌نگار و برنامه‌ساز مشکلات مالی را توجیه مناسبی برای استفاده اغراق آمیز از تبلیغات ندانست.

منصور ضابطیان به سوره سینما گفت: باید پذیرفت که رسانه در جهان گران قیمت است و بهره مندی از مزایای آن نمی‌تواند ارزان تمام شود. با این حساب، بر هیچ شبکه تلویزیونی نمی توان خرده گرفت که چرا حامی مالی دارد. در این میان دو مسئله مهم وجود دارد. یکی اینکه اسپانسر خودش بداند سراغ چه برنامه‌ای برود که بیشترین بهره وری مالی را برای او به همراه داشته باشد و دیگر اینکه مشکل مالی برنامه تلویزیونی، ساختار اصلی آن را تحت الشعاع قرار ندهد. مهمتر از همه حامی مالی یک برنامه تلویزیونی باید بداند هر چقدر تبلیغات را زیادتر کند، به ضرر خودش تمام می‌شود.

وی افزود: برنامه ما «رادیو هفت» همیشه اسپانسر داشته، دارد و خواهد داشت، اما هرگز به گونه ای عمل نمی‌کنیم که مخاطب دلزده شود. یک مثال برای شما می آورم. در فصل تابستان شرکت آب و فاضلاب استان تهران با ما وارد مذاکره شد و بنا شد یک شب از برنامه را به صحبت در مورد آب اختصاص بدهیم، بدون اینکه اسمی از این شرکت ببریم. اتفاقا آن برنامه بسیار مورد استقبال واقع شد و شرکت آب و فاضلاب استان  ضمن تشکر زیاد تاثیر آن را پس از پخش برنامه مثبت اعلام کرد.

ضابطیان تاکید کرد: من ترجیح می‌دهم مشکل مالی داشته باشیم، اما تن به پذیرفتن هر تبلیغاتی ندهیم. بسیار پیش آمده با وجود اینکه رقم پیشنهادی شرکت اسپانسر رقم بالایی هم بوده، اما چون کالای تبلیغاتی او ربطی به برنامه نداشته از پذیرش آن خودداری کرده ایم. ما آن دسته از کالا یا خدماتی را می پذیریم که بتوانیم برایشان دست به طراحی آیتم بزنیم یا به نوعی در فضای کلی برنامه قابل حل شدن باشند.

منصور ضابطیان تهیه‌کننده برنامه‌های «رادیو هفت» ، «فرش واژه» و … است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>