سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
استفاده از تخیل در نگارش فیلمنامه/

جلیل سامان و مشکل کمبود منابع درباره شهید چمران

jalil-saman

جلیل سامان تا یک ماه دیگر خلاصه سریال جدیدش که درباره شهید مصطفی چمران است را آماده می‌کند.

جلیل سامان تا یک ماه دیگر خلاصه سریال جدیدش که درباره شهید مصطفی چمران است را آماده می‌کند.

سامان درباره ساخت سریالی بر اساس زندگی شهید مصطفی چمران به سوره سینما گفت: همچنان در مرحله تحقیق و نگارش این مجموعه هستم. نگارش خلاصه فیلمنامه همزمان با تحقیق و پژوهش در حال انجام است. نسخه نهایی فیلمنامه منوط به پیشرفت تحقیقات است. به دلیل کمبود منابع تحقیقی، نگارش خلاصه فیلمنامه با آن سرعتی که انتظار داشتم پیش نرفت.

کارگردان مجموعه «پروانه» افزود: متأسفانه مشکل کمبود منابع همیشه در سوژه‌های تاریخی وجود دارد. با اینکه شهید چمران چندان از زمان ما دور نیست اما منابع درباره او بسیار کم است. مخصوصا آن بخش از زندگی ایشان که در خارج از کشور و آمریکا بوده است. باید به سراغ کسانی که هم‌کلاسی و هم‌دوره‌ای ایشان در آمریکا بوده‌اند رفت که آنها هم پیر شده‌اند و ممکن است چیز زیادی را به یاد نداشته باشند. همسر اول ایشان هم فوت شده‌ و قطعا اطلاعات زیادی که می‌توانستیم از این طریق به دست بیاوریم از دسترس ما خارج است.  نقاط ابهام درباره ز ندگی این شخصیت زیاد است.

سامان درباره اینکه با این کمبود منابع تحقیقی چه خواهد کرد توضیح داد: در فیلمنامه بخش‌هایی که از آن اطلاع زیادی نداریم را باید کوتاهتر کنیم یا از تخیل استفاده کنیم. فعلا برای اینکه بگویم دقیقا چه برخوردی با فصولی از زندگی این شهید که از آن چندان مطلع نیستیم می‌‌کنیم زود است. تا یک ماه آینده خلاصه سریال آماده می‌شود و آن زمان می‌توانیم دقیق‌تر درباره چند قسمتی بودن سریال و اینکه کدام بخش زندگی شهید چمران را مورد توجه قرار داده‌ایم صحبت کنیم. امیدوارم بتوانیم در سال ۹۲ پیش‌تولید این سریال را آغاز کنیم.

سامان ساخت سریال‌های «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>