سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
درخشش ایرانی‌ها/

نگار جواهریان و بخت دریافت اسکار آسیایی برای «حوض نقاشی»

153364

نگار جواهریان برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» نامزد دریافت جایزه آسیا پاسیفیک شده است.

نگار جواهریان برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» نامزد دریافت جایزه آسیا پاسیفیک شده است.

سوره سینما- کمتر از یک ماه دیگر در شهر بریسبن استرالیا نگار جواهریان که در «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری نقش یک زن با ناتوانی ذهنی را بازی کرده بود، در رقابت با بازیگران زن دیگر شانس خود را برای دریافت یک جایزه معتبر سینمایی امتحان می کند. این مراسم ۲۱ آذرماه با حضور نامزدها برگزار می شود.

«حوض نقاشی» محصول سال ۹۱ حوزه هنری نوروز امسال روی پرده رفت و البته تا امروز در چند جشنواره خارجی اکران شده، این فیلم سینمایی ۲۶ نوامبر در جشنواره فیلم کودک آجیال قطر  Ajyal Film Festival  به نمایش گذاشته خواهد شد . همچنین در هجدهمین دوره جشنواره فیلم بوسان نیز اکران داشت.

در مراسم امسال اسیا پاسفیک، فیلم های مثل پدر،مثل پسر به کارگردانی کوره ادا ، محصول ژاپن، عمر ساخت کشور فلسطین، گذشته به کارگردانی اصغر فرهادی محصول کشور فرانسه و ایتالیا، تلویزیون از کشور بنگلادش و با تو، بی تو محصول کشور سریلانکا به رقابت خواهند پرداخت.

 در بخش بهترین فیلم کودک ، نوجوان متخلف از کره جنوبی، زندگی در بهار پانزدهم محصول ژاپن، خرید از کشور نیوزلند، وجده محصول مشترک عربستان سعودی و آلمان و فیلم زمانی که تو را دیدیم محصول مشترک فلسطین و اردن با یکدیگر رقابت می کنند.در بخش بهترین فیلم مستند ۵ اثر و در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن، فیلم هایی از کره جنوبی، روسیه، ژاپن و هند برای کسب جایزه به رقابت خواهند پرداخت.

آنتونی چن کارگردان سنگاپوری، امیر بیاگزین از قزاقستان، هینر سلیم از کردستان عراق، هیروکازو کوره ادا از ژاپن و شهرام مکری از ایران نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردانی هستند.

اصفر فرهادی برای کسب جایزه بهترین فیلمنامه با مصطفی سور فاروکی و انیسول هاک برای تلویزیون، ریتش باترا از هند برای فیلم جعبه غذا و هجیساری از مالزی و دنیس اسوکین از روسیه به رقابت می پردازد.

نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری نیز معرفی شده اند؛ اهباب عسل برای فیلم عمر، لو یو برای فیلم “بازگشت به ۱۹۴۲″، مندی واکر برای فیلم “Tracks”، مورات الیو برای فیلم پیرمرد و راجیو راوی برای فیلم Monsoon Shootout

 بهترین بازیگر مرد از میان ۵ نامزد معرفی شده انتخاب خواهد شد. ارون پدرسون برای فیلم راه رازآلود، ادام بکری برای فیلم عمر، لی بیونگ هون برای فیلم مسکرید، تاتسویا ناکادا برای فیلم تراژدی ژاپن و یربولات توگوزاکوو برای فیلم پیرمرد.

در کنار ایسا دامگاسی بازیگر زن فیلم Yozgat Blues، ژانگ زیی بازیگر فیلم ارباب بزرگ، ویریماکو بلاک بازیگر فیلم دروغ های مصلحتی  و گلشیفته فراهانی بازیگر فیلم  My Sweet Pepperlan، نگار جواهریان برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شده است.

سینمای ایران در شش دوره گذشته آسیا پاسیفیک حضوری درخشان داشته است، امید می رود امسال هم نگار جواهریان برای حضور متفاوت در «حوض نقاشی» یک جایزه دیگر به ویترین افتخارات سینمای ایران اضافه کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>