سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۹:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب
رئیس حوزه هنری بوشهر:

برگزار شدن سالانه «رویش» حق طبیعی فیلمسازان دینی است/ «رویش» رو به رشد است

139101143631

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را زمینه‌ساز فعالیت فیلمسازان علاقمند به موضوعات دینی در شهرستان‌ها دانست.

یک مدیر فرهنگی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را زمینه‌ساز فعالیت فیلمسازان علاقمند به موضوعات دینی در شهرستان‌ها دانست.

سید محمد حسین سیدزاده رئیس حوزه هنری استان بوشهر درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» و تاثیر آن در پویایی فیلمسازی شهرستانها به سوره سینما گفت: جشنواره دینی «رویش» جز معدود جشنواره‌های موضوعی با رویکرد دینی است که با وجود نوپا بودن توانست خیلی زود خود را در کشور و در بین فیلمسازان مطرح نماید و شاهد کارهای خلاقانه‌ای در عرصه تولید فیلم باشیم. در این راستا یک هنرمند فیلمساز با شرکت دادن فیلم خود در این جشنواره می‌توانست از مزایای خوبی نیز برخوردار شود و انصافاً روند رو به رشدی نیز شاهد بودیم.

سیدزاده افزود: هر چند فیلمسازان در دوره‌های نخست تعریف نامناسبی از فیلم‌های دینی داشتند و بیشتر سراغ کلیشه و شعار می‌رفتند، اما در سال‌های اخیر این نگاه عوض شد و فیلمسازان از کلیشه و شعار دوری کردند و نکته قابل تامل توجه و رویکرد فیلمسازان شهرستانی به این جشنواره و موفقیت آنان در جشنواره‌های پیشین بود.

 وی ادامه گفت: جشنواره «رویش»، بستر مناسبی برای فیلمسازان علاقمند به موضوعات دینی فراهم ساخته است. در بسیاری از جشنواره‌های فیلم، توجه‌ای به فیلم‌هایی با موضوعات دینی نمی‌شد و یا نگاه به آن کمتر داشتن. اما خوشبختانه این جشنواره توانست، فیلمسازان دغدغه‌مند دینی را سر ذوق آورد تا فیلم‌هایی را با موضوعات دینی تولید نمایند. در حقیقت باید گفت این جشنواره نگاه فیلمسازان به فیلم دینی را تغییر داد.

این مدیر فرهنگی افزود: دوسالانه کردن جشنواره هم مزایا دارد هم معایب خاص خود. چرا که دوسالانه کردن جشنواره به نوعی کیفیت را افزایش می‌دهد و حساسیت‌ها را بالا می‌برد، ولی در سالانه برگزار شدن جشنواره درکمیت نقش بسزایی دارد. در برگزاری سالانه فیلمسازان فرصت اندک دارند تا بتوانند آثار با کیفیتی را ارائه نمایند. گرچه عمر برگزاری جشنواره هنوز کوتاه است و نیاز به تجربه اندوزی دارد اما اعتقاد شخصی‌ام بر این است که برگزاری سالانه جشنواره فیلم دینی «رویش» حق طبیعی فیلمسازان جوانی است که دغدغه تولید فیلم دینی دارند. اما دوسالانه برگزار شدن جشنواره تفکر و پرداختن به ایده نو و بکر را نیز می تواند افزایش دهد.

وی ادامه داد: سالانه برگزار کردن این جشنواره  می‌تواند تحرک بخشی در تولید فیلم دینی را افزایش دهد و حساسیت‌ها را بالا ببرد. جشنواره «رویش» با همه جوان‌ اش نیاز به گذشت زمان دارد تا بتواند جایگاه واقعی خود در فیلمسازی کشور را بدست آورد. آغاز جشنواره حرکتی نو در عرصه رقابت سازندگان در تولید فیلم‌های دینی بود که این امر به فال نیک گرفته می‌شود اما استمرار و تقویت آن نیز نیاز به گذشت زمان دارد چرا که یک جشنواره خوب  را باید از فیلم‌هایش شناخت. اگر به کیفیت اهمیت ندهیم جشنواره خوبی نخواهیم داشت. اگر جشنواره خوب و با کیفیت نباشد هنرمندان مطرح لزومی به حضور خود در جشنواره نمی‌بینند. پس کیفیت فیلمها در درجه اول حرف نخست جشنواره را می‌زنند که می توان این کیفیت نیز در برگزاری جشنواره سالانه نیز به آن دست یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>