سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۲ در ۸:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب
رحمانی در گفتگو با سوره سینما:

جوایز بین‌المللی در ایران تاثیری بر روند کاری فیلمسازان ندارد

mehdi-rahmani

کارگردان فیلم «پنهان» تاکید کرد دریافت جوایز بین‌المللی تاثیری در روند کاری فیلمسازان در ایران ندارد.

کارگردان فیلم «پنهان» تاکید کرد دریافت جوایز بین‌المللی تاثیری در روند کاری فیلمسازان در ایران ندارد.

رحمانی به سوره سینما گفت: آسیاپاسیفیک یک جایزه مهم و معتبر است که می تواند اهمیت اسکار را برای آسیا داشته باشد. داوری آن به شکل آکادمیک صورت می‌گیرد و جایزه ای معتبر و جهانی به حساب می آید. حضور سینمای ایران در این مراسم، در دوره‌هایی پررنگ بوده است. این موضوع جای خوشحالی بسیاری دارد، اما انگار این خوشحالی‌ دیری نمی پاید.

کارگردان فیلم «دیگری» افزود: کسانی که از جوایز بین المللی برخوردار می‌شوند، اعتبار و جایگاه ویژه پیدا می کنند اما دریافت جایزه از جشنواره‌ها و محافل مختلف سینمایی تاثیری بر روند فیلمسازی کارگردان‌ها در ایران ندارد. من پس از دریافت جایزه در دوره سوم برگزاری مراسم آسیا پاسیفیک، فرصت‌هایی در خارج از ایران برای دیده شدن آثارم پیدا کردم، اما در داخل کشور این جایزه هیچ تاثیری بر روند کاری من نداشت.

کارگردان جوان سینما اضافه کرد: باید یک نگاه ملی به ماجرا داشت. فارغ از اینکه نظر شخصی خودمان درباره یک فیلم سینمایی چیست، باید از موفقیت آن در عرصه‌های جهانی خوشحال شد. من برای همه نامزدها از جمله آقای فرهادی، آقای مکری و خانم جواهریان آرزوی موفقیت دارم. مطرح شدن نام سینماگران و هنرمندان ایرانی در محافل بین‌المللی فرصتی برای نمایش توانایی و بضاعت سینمای ایران است و باید آن را به فال نیک گرفت.

مهدی رحمانی درباره «حوض نقاشی» و نامزد شدن بازیگر نقش اول زن آن نگار جواهریان در مراسم آسیا پاسیفیک امسال گفت: ما معمولا در هنگام تولید یک اثر سینمایی، به کیفیت کار توجه نمی‌کنیم. وقتی گروهی تلاش می‌کنند و به قدری موفقیت به دست می‌آورند که در عرصه های جهانی هم دیده می‌شوند، باید نهایت همدلی و همیاری محقق شود. من آینده کاری بسیار بهتری را پس از این اتفاق برای نگار جواهریان پیش‌بینی می‌کنم.

مهدی رحمانی فیلم‌های سینمایی «دیگری»، «پنهان» و «برف» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>