سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب
فیلمی که نوید سینمای دیگر را می دهد/

عبدی‌پور: نخواستم با «تنهای تنهای تنها» شهرم را به رخ بکشم

abdi-poor

کارگردان جوان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» مهمان سوره سینما شد و درباره فیلمش صحبت کرد.

کارگردان جوان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» مهمان سوره سینما شد و درباره فیلمش صحبت کرد.

سوره سینما- چند روزی است که فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور روی پرده سینماهای کشور رفته است. فیلمی که کاملا برخلاف موج سینمای گیشه پسند حرکت می‌کند و هیچگونه از معیارهای نخ‌نمای یک فیلم تجاری را ندارد اما با اولین نمایش خود در سی ویکمین جشنواره فیلم فجر توانست طیف گسترده ای از مخاطبان جشنواره را به خود جذب کند. «تنهای تنهای تنها» نوید سینمای ملی و سینمای دیگر را می‌دهد.

اتمسفر و حس و حال جاری در این فیلم، تلاش و همبستگی جوانان با استعداد شهرستانی را نشان می‌دهد که بدون حمایت‌های آنچنانی، فیلمی ارزشمند با موضوعی به روز و کارآمد ساخته‌اند. موضوعی که بدون هر گونه خودنمایی و پوزهای مرسوم برخی از فیلم‌ها، بی‌آلایش از دل زندگی سازندگانش بیرون آمده است. با حضور چنین فیلم‌هایی در چرخه اکران می‌توان امیدوار بود تا در دراز مدت، ذائقه عوض شده مخاطبان ایرانی ارتقا یابد و تغییر کند.

abdipoor-kart

عبدی‌پور در بخشی از صحبت‌های خود گفت: بوشهر شهر من است. حتی وقتی تلویزیون آب و هوایش را اعلام می‌کند از دیدن اسم شهرم در تلویزیون لذت می‌برم. اما نخواستم با «تنهای تنهای تنها» شهرم را پِرزنت کنم و فرهنگ و آداب و رسوم آن را در ویترین بگذارم و خودنمایی کنم. بحث فیلم من فرای مرزها است و مضمونی که میخواهیم به واسطه آن بگوییم بسیار برایمان بزرگتراست اما از آنجا که من بوشهری هستم. لباسی که برای این موضوع دوخته‌ایم مطمئنا بوشهر است چرا که فضای جاری در آن را با تمام وجودم آن را درک کرده‌ام و در آن بزرگ شده‌‎ام.

سوره سینما با احسان عبدی‌پور کارگردان جوان این فیلم، به گپ و گفت صمیمی پرداخته که به زودی مشروح آن را منتشر خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>