سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
اختصاصی سوره سینما/

جایزه «آستور» در دستان کارگردان ایرانی/ جایزه ویژه هیئت داوران برای «روز روشن»

shahabi

حسین شهابی موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره ماردل پلاتای آرژانتین برای فیلم «روز روشن» شد.

حسین شهابی موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره ماردل پلاتای آرژانتین برای فیلم «روز روشن» شد.

سوره سینما – فیلم سینمایی «روز روشن» جایزه بهترین فیلم انسانی و اجتماعی، تندیس آستور نقره‌ای ویژه هیئت داوران جشنواره ماردل پلاتای آرژانتین را دریافت کرد. جایزه «آستور» اسکار هنری و معتبرترین جایزه در آمریکای لاتین است. «روز روشن» در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه آستور طلایی از جشنواره ماردل پلاتای آرژانتین شده بود. همچنین «روز روشن» به درخواست رییس دانشگاه بوینس آیرس به مدت یک هفته برای دانشجویان این دانشگاه به نمایش درخواهد آمد و با حضور شهابی کارگردان فیلم نقد و بررسی خواهد شد. غلامرضا گمرکی تهیه‌کننده این فیلم است.

festival-mardel28

«روز روشن» برای اولین بار در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. شهابی به تازگی تازه‌ترین ساخته سینمایی خود را با عنوان «حراج» در شهر تهران کلید زده که در این فیلم کاملا از بازیگران تئاتر استفاده کرده است.

در «روز روشن» پانته‌آ بهرام، مهران احمدی، روناک یونسی، سودابه بیضایی و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>