سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۳ ق.ظ چاپ مطلب
هفتمین دوره/

رقابت ۱۱ مستندساز زن در بخش مسابقه ملی سینماحقیقت

cinema-haghighat2

۱۱ مستندساز زن موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت شدند.

۱۱ مستندساز زن موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت شدند.
سوره سینما- از مجموع ۱۰۸ فیلمساز زن که آثار مستند خود را به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه داده بودند، ۱۱ مستندساز زن موفق به راهیابی به بخش مسابقه ملی جشنواره سینما حقیقت شدند. در بخش مستند اجتماعی جشنواره و از مجموع ۲۱ فیلم پذیرفته شده، ۵ فیلم «از ایران، یک جدایی» (آزاده موسوی)، «توران» (مریم نوری)، «زندگی روزمره یک خیابان» (سمانه مرتضوی)، «سفره» (سمیه اشتری) و «موکول به فردا» (بهناز عابدی، الهام نویدفر) از آثار مستندسازان زن است.

همچنین آزاده بی زار گیتی و زهرا مشتاق با فیلم های «سپیده دمی که بوی لیمو می داد» و «روایت مریم» و موضوعاتی از قبیل بمباران شیمیایی سردشت و مشکلات جانبازان، در بخش مستند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکت دارند. لیلا خلیل‌زاده با «پرتره فیلمساز» که مستندی ۵۲ دقیقه ای درباره محمدرضا اصلانی است و گل اندام صفری هم با مستند «خان آخر»، در بخش مستند پرتره هفتمین دوره جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» حضور دارند.

مهوش شیخ الاسلامی هم با آخرین فیلم مستندش «برد شیر» در بخش مستند قوم شناسی حضور دارد. در این بخش فیلم دختران همین چهارشنبه بی‌زمستان (سپیده برنجی) هم پذیرفته شده است. هفتمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت با شعار «حقیقت بهترین راهنماست»، طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲ در شهر تهران برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>