سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
فیلمی درباره شهید گمنام با بازی آرش مجیدی/

کارگردان «تیرباران» «پلکان مارپیچ» را می‌سازد/ کسی از اکران «یوسف هور» خبر نمی‌گیرد

Yusof-Hoor

کارگردان فیلم سینمایی «تیرباران» از ساخت فیلم جدیدش به نام «پلکان مارپیچ» خبر داد.

کارگردان فیلم سینمایی «تیرباران» از ساخت فیلم جدیدش به نام «پلکان مارپیچ» خبر داد.

علی اصغر شادروان کارگردان سینما درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه‌ای اجتماعی-خانوادگی به نام «پلکان مارپیچ» نوشته‌ام که به زودی برای دریافت پروانه ساخت آن اقدام می‌کنم. تقریبا در فیلم‌های قبلی‌ام حال و هوایدفاع مقدس وجود دارد ولی فیلمنامه جدیدم کاملا اجتماعی است.

وی درباره وضعیت اکران «یوسف هور»توضیح داد: این فیلم به معرفی شهید علی هاشمی می‌پردازد. درباره این شهید روایت و نقل قول‌های زیادی از جمله احتمال پناهنده شدن یا مفقودالاثر شدنش وجود داشت که دو سال پیش پیکرش تفحص شد. این فیلم با زحمت زیادی در شرایط محیطی سخت هور فیلمبرداری شد. دوستان ارشاد و بنیاد فارابی و معاونین آقای شمقدری ریاست سابق سازمان سینمایی که چندی پیش فیلم را در خوزستان دیدند بسیار از معرفی این شهید استقبال و از کیفیت فیلم هم تعریف و تمجید کردند. فیلم با اینهمه زحمت ساخته شد ولی کسی تا به امروز نپرسیده که برای اکرانش چه برنامه‌ای دارید. چنین بی توجهی‌هایی آدم را برای ساخت فیلم دفاع مقدسی بی‌انگیزه می‌کند. البته انگیزه ساخت فیلم جنگی یا با مضمون دفاع مقدس همیشه با من هست ولی وقتی فیلم دفاع مقدسی اکران نشود چه بازخوردی می‌تواند داشته باشد.

شادروان افزود: به تهیه‌کننده پیشنهاد دادم فیلم را به حوزه هنری برای پخش ارائه کنند. الان فرصت خوبی برای اکران «یوسف هور» است. امیدوارم شاهد اتفاق خوبی برای شهید علی هاشمی و «یوسف هور» باشم. من سه فیلم از جمله «تیرباران» با بازی مجید مجیدی در نقش شهید اندرزگو، با حوزه هنری ساختم و امیدوارم در آینده دوباره با این نهاد همکاری داشته باشم.

در «یوسف هور» آرش مجیدی نقش شهید علی هاشمی را بازی می‌کند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>