سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

گفتگوی مفصل حمید فرخ‌نژاد در ماهنامه «۲۴»

24-farokhnezhad

شماره تازه ماهنامه سینمایی «۲۴» همراه با گفتگوی حمید فرخ‌نژاد منتشر شد.

شماره تازه ماهنامه سینمایی «۲۴» همراه با گفتگوی حمید فرخ‌نژاد منتشر شد.

سوره سینما- بهانه‌ این گفت‌وگو، دریافت سیمرغ بلورین جشنواره‌ فجر توسط فرخ‌نژاد و آغاز اکران «استرداد» است و تصویر روی جلد این شماره به مناسبت این گفت‌وگو به عکسی متفاوت از او اختصاص یافته. در صفحات سینمای ایران شماره‌ آذرماه مجله‌ ۲۴ با مجتبی راعی درباره‌ فیلم ترنج  گفت‌وگو شده است و امیر پوریا و سعید قطبی‌زاده درباره‌ فیلم تنهای تنهای تنها مناظره کرده‌اند. پرونده‌ فیلم ماه این شماره از مجله هم به استرداد اختصاص دارد. مرور ارزش‌های سینمایی فیلم، گزارشی درباره‌ حواشی تاریخی آن و یادداشت‌هایی به قلم علی مصلح حیدرزاده، نیما حسنی‌نسب و مسعود ثابتی مهم‌ترین مطالب این پرونده است.

در صفحات سینمای دنیای شماره‌ جدید مجله‌ ۲۴ علاوه بر معرفی و بررسی فیلم‌های روز دنیا گزارش‌هایی اختصاصی از نمایشگاه اخیر سینماتک پاریس درباره‌ ژاک دمی و جشنواره‌‌های ادینبورو و لندن منتشر شده است. مجید اسلامی هم در بخش نیم‌نگاه برای فیلم‌های وقتی در حال مرگ آرمیده بودم، در کشوری دیگر و زیبایی بزرگ ریویو نوشته است. صفحات کارگاه این شماره از ۲۴ به جدیدترین قسمت از مجموعه‌ی آموزش نقدنویسی و تازه‌ترین قسمت راهنمای فیلم‌های قدرندیده اختصاص دارد. در بخش فیلم‌ اول هم با مسعود جعفری جوزانی درباره‌ اولین فیلمش، جاده‌های سرد، گفت‌وگو شده است. گزارشی از جدیدترین دوره‌ جشنواره‌ی فیلم کوتاه تروویل را هم می‌توانید در این بخش از مجله بخوانید.

24_20-Cover

هادی مقدم‌دوست در صفحات نوستالژی درباره‌ یکی از فیلم‌های محبوب نوجوانی‌اش نوشته است. دیگر صفحات بخش نوستالژی هم به مرور یک عکس خاطره‌انگیز، یک موسیقی به یادماندنی و یک سکانس ماندگار اختصاص دارد. در بخش اشیاء از آنچه در فیلم‌ها می‌بینید به شما نزدیک‌ترند شماره‌ آذر‌ماه مجله‌ ۲۴ هم علی مسعودی‌نیا، سپینود ناجیان، محسن آزرم و حسین عیدی‌زاده یادداشت‌هایی درباره‌ی چند «دوربین عکاسی» مشهور در تاریخ سینما نوشته‌‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>