سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
پورصمدی در گفتگو با سوره سینما:

شهاب حسینی فیلمنامه دکوپاژ شده به من داد/هنوز دو پلان فیلم را فیلمبرداری نکرده‌ایم

saken-tabaghe-vasat

مرتضی پورصمدی فیلمبردار «ساکن طبقه وسط» تأکید کرد شهاب حسینی در کارگردانی صاحب فکر و ایده است.

مرتضی پورصمدی فیلمبردار «ساکن طبقه وسط» تأکید کرد شهاب حسینی در کارگردانی صاحب فکر و ایده است.

پورصمدی فیلمبردار سینما درباره آخرین فعالیت‌های خود به سوره سینما گفت: هنوز دو پلان از فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی فیلمبرداری نشده که در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد و دو پلان باقی‌مانده را فیلمبرداری خواهم کرد. صحبت‌هایی مقدماتی برای فیلمبرداری فیلم «سفر کیمیا» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار داشته‌ام.

وی درباره تجربه همکاری با شهاب حسینی توضیح داد: شهاب حسینی بازیگر با شهاب حسینی کارگردان با هم متفاوتند. قبل از فیلمبرداری شهاب فیلمنامه دکوپاژ شده را همراه با توضیحاتی درباره نوع حرکت دوربین، نوع لنز و تصویر به من ارائه کرد و مشخص بود درباره همه چیز قبلا فکر کرده و برنامه دارد و کوتاه نمی آمد. همین نکته نشانگر شخصیت کارگردانی اوست. چندان چالشی با هم در فیلمبرداری نداشتیم. بسیار از این تجربه راضی‌ام. خیلی خوب و دوستانه بود.

پورصمدی گفت: امسال با همین فیلم در جشنواره حضور دارم. امیدوارم با توجه به همه اتفاق‌های خوبی که برای سینما افتاده شاهد جشنواره‌ای خوب باشیم.

پورصمدی فیلم‌های «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «گیلانه»، «شبانه‌ روز» و … را فیلمبرداری کرده است. در «ساکن طبقه وسط» فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، ساره بیات، طناز طباطبایی، بهناز جعفری، کامبیز دیرباز، بهنوش بختیاری و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>