سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۴۳ ق.ظ چاپ مطلب
درخشنده: همیشه سعی کردم نسبت به جامعه متعهد باشم/

نگارش فیلمنامه «خانم‌ مال‌ معرفی‌ کن» ادامه‌ دارد

pouran-derakhshandeh

کارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» از ادامه نگارش فیلمنامه جدید خود با موضوع طلاق خبر داد.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» از ادامه نگارش فیلمنامه جدید خود با موضوع طلاق خبر داد.

پوران درخشنده کارگردان سینما، درباره فعالیت کنونی خود به سوره سینما گفت: به تازگی از سفری که برای نمایش خارجی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» داشتم برگشته‌ام. اما از چند ماه پیش نگارش فیلمنامه سینمایی «خانم مال معرفی کن» را در اولویت کاری خود قرار دادم. تحقیق و پژوهش برای آن توسط خودم و همکارانم در حال انجام است و همچنین از مشاوره‌مختلف با افراد صاحب نظر سعی می‌کنیم فیلمنامه را با قوت جلو ببریم.

وی ادامه داد: شروع تولید این فیلم به آماده شدن یک فیلمنامه منسجم و کارآمد بستگی دارد. مضمون این فیلم هم اجتماعی خواهد بود که در آن با موضوع طلاق نگاهی آسییب شناسانه به این معضل خواهیم داشت. مسئله طلاق در جامعه امروز یکی ازناهجاری‌های است که در ابعاد مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی اثر منفی گذاشته است.

درخشنده درباره اینکه آیا بعد از موفقیت «هیس!…» بار تعهدی خود را نسبت به مسائل اجتماعی سنگین‌تر می‌بیند، گفت: من همواره سعی کردم در برابر موضوعات فیلم‌هایم متعهدانه نسبت به جامعه عمل کنم و فیلم جدیدم از این قاعده مستثنی نیست. امیدوارم بتوانم باز قدمی درجهت رفع ناهنجاری‌ها بردارم و اثری که تولید می‌کنم برای مخاطبانم مفید باشد.

پوران درخشنده فیلم‌های سینمایی «شمعی در باد»،«بچه‌های ابدی»، «رویای خیس»، «پرنده کوچک خوشبختی» و… را کارگردانی کرده است.