سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۳:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب
جایزه اول برای «تاج محل»/

۷ جایزه جشنواره فیلم جهان اسلام به تولیدات حوزه هنری

taj-mahal

هفت جایزه جشنواره فیلم جهان اسلام مالزی به آثاری از حوزه هنری رسید.

هفت جایزه جشنواره فیلم جهان اسلام مالزی به آثاری از حوزه هنری رسید. 

سوره سینما- جشنواره فیلم جهان اسلام  به مناسبت سی امین سالگرد دانشگاه بین المللی آزاد اسلامی مالزی در  تاریخ ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۳ ( ۲۹ شهریور تا اول مهرماه ۱۳۹۲) در شهر کوالامپور مالزی برگزار شد، اما مراسم اهدای جوایز اواخر دسامبر -دی ماه- برگزار و جوایز کارگردانان فیلم های منتخب اهدا خواهد شد. در این جشنواره  فیلم سینمایی ، فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند  به نمایش گذاشته شد. سه فیلم سینمایی تاج محل به کارگردانی دانش اقباشاوی ، سیب و سلما به کارگردانی حبیب بهمنی و سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست در بخش رقابتی این جشنواره پذیرفته و به نمایش گذاشته شد.

همچنین سه فیلم مستند موکان به کارگردانی محمد علی هاشم زهی، خدا اشتباه نمی کند به کارگردانی بهروز نورانی پور و مادرم بلوط  به کارگردانی محمود رحمانی نیز در بخش رقابتی فیلم های مستند به نمایش گذاشته شد. چهار فیلم کوتاه خروج اضطراری به کارگردانی مهدی جعفری، می خورد بر بام خانه، چیدن سپیده دم و انار میوه بهشت است به کارگردانی تیمور قادری و دو انیمیشن سکو به کارگردانی سلمان خورشیدی و امیر محمد زاده  و مرمت به کارگردانی محمد حدادی پور نیز در بخش رقابتی فیلم های کوتاه به نمایش گذاشته شد.

در بخش  اول این جشنواره ۱۲ فیلم منتخب سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن به نمایش گذاشته شد و در بخش دوم این جشنواره ۷ فیلم از میان ۱۲ فیلم منتخب  بخش اول انتخاب شد. در بخش فیلم کوتاه جایزه دوم Silver Award به فیلم کوتاه خروج اضطراری به کارگردانی مهدی جعفری، جایزه سوم Bronze Award به فیلم  کوتاه می خورد بر بام خانه به کارگردانی تیمور قادری اهدا خواهد شد. در بخش فیلم های مستند  جایزه دوم Silver Award به فیلم مستند مادرم بلوط به کارگردانی محمود رحمانی اهدا خواهد شد.

در بخش فیلم های سینمایی جایزه اول Gold Award به فیلم سینمایی تاج محل به کارگردانی دانش اقبا شاوی ، جایزه دوم Silver Award به فیلم سینمایی سیب و سلما به کارگردانی حبیب بهمنی اهدا خواهد شد. در بخش انیمیشن  جایزه اول Gold Award به انیمیشن مرمت به کارگردانی محمد حدادی پور ، جایزه دوم Silver Award به انیمیشن سکو به کارگردانی سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده اهدا خواهد شد.

جایزه اول این جشنواره تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی است. جایزه دوم و سوم و جایزه افتخاری این جشنواره تندیس و لوح تقدیر است.