سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
جعفری جوزانی در انتظار «پوریای ولی»/

آخرین خبرهای سریال‌های الف ویژه/فیلمنامه شهید باکری زودتر از بقیه آماده می‌شود

shahid-bakeri

تحقیق و نگارش فیلمنامه‌های چهار سریال الف ویژه درباره شهیدان چمران، باکری، مطهری و متوسلیان ادامه دارد.

تحقیق و نگارش فیلمنامه‌های چهار سریال الف ویژه درباره شهیدان چمران، باکری، مطهری و متوسلیان ادامه دارد.

تاجبخش فنائیان مدیر کل اداره تولیدات الف ویژه درباره آخرین خبرهای سریال‌های الف ویژه با موضوع شهید حمید باکری، شهید مرتضی مطهری، شهید مصطفی چمران، شهید احمد متوسلیان به سوره سینما گفت: این فیلمنامه‌ها همچنان در مرحله تحقیق و نگارش هستند. فیلمنامه هر کدام زودتر آماده شود زودتر وارد تولید می‌شود.

وی در توضیحی جامع درباره سریال‌های الف ویژه تفاوت‌ها و ویژگی‌هایشان گفت: این سریال‌ها از دو جهت مهم هستند. هم به لحاظ محتوا هم تکنیک قرار است منویات مورد نظر صدا و سیما را منعکس کنند و نیازهای مخاطبان را به خوبی پاسخ دهند. در رابطه با امور نمایشی دو سیاست‌گذاری کلی در صدا و سیما وجود دارد. یک سیاست‌گذاری خاص که سریال‌های الف ویژه با موضوعات عمیق و زیرساختی فرهنگ را شامل می‌شود و دیگری سیاست‌گذاری عام که بیشتر به مسائل روزمره، سرگرم‌کننده و آموزشی می‌پردازد.

این کارگردان افزود: قطعا و با توجه به اهمیت مسائل زیرساختی فرهنگ سریال‌های الف ویژه بیشتر به حوادث مهم تاریخی و یا مشاهیر بزرگ دینی و فرهنگی خواهد پرداخت. طبعا موضوعات تاریخی به دلیل وجه تاریخی بودن هزینه‌ و پروداکشن سنگینی دارند. کسانی به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در این پروژه‌ها حضور خواهند داشت که از تجربه کافی برخوردار باشند. تولید سریال‌های الف ویژه به دلیل تفاوت‌های زیادی که با دیگر تولیدات دارند ممکن است با افت و خیزهایی همراه باشند. این افت و خیزها ممکن است از نگاه کارگردان، شیوه برخورد او با موضوع و یا شرایط مدیریتی نشأت بگیرد. تأثیرگذاری همه سریال‌های الف ویژه به صرف اینکه از یک عنوان مشابه برخوردارند با هم همسان نیست.

فنائیان اضافه کرد: در حال حاضر سازندگان سریال‌های الف ویژه قرار است با اشراف به نگاه جزئی نگر که به صورت مدون از طرف سازمان قرار داده شده عمل کنند. با این توصیف این امید وجود دارد که سریال‌های الف ویژه که در دست تولید قرار دارند کیفیت مطلوبی داشته باشند. قطعا حساسیت ما در سریال‌هایی با موضوع «پوریای ولی» یا «سلمان فارسی» فرقی با حساسیت ما در تولید سریال‌های زندگی شهدا ندارد. یعنی برای حساسیت به خرج دادن در تولید این آثار هیچ ارجحیت یا اولویتی برای موضوعی خاص قائل نیستیم. تلاش و تأکید ما بر این است که قبل از کلید زدن آینده سریال را ببینیم و پیش‌بینی کنیم.

وی درباره سریال «پوریای ولی» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی توضیح داد: به دلیل مشکلات مالی موجود پیش‌تولید این سریال کمی طولانی شد. بخشی از پیش‌تولید انجام شده و با تأمین بحث مالی آقای جوزانی آماده کلید زدن سریال خواهند شد.

سریال «مصطفی چمران» را جلیل سامان، سریال «حمید باکری» را احمد مرادپور، سریال «احمد متوسلیان» را حسن برزیده کارگردانی خواهند کرد. فعلا نام کارگردان سریال «شهید مطهری» مشخص نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>