سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
فرشچی در گفتگو با سوره سینما:

جواهریان به کاراکتر روح می‌بخشد/ منتظرم تدبیر را در جشنواره فجر ببینم

minoo-farshchi

مینو فرشچی با ابراز امیدواری برای دریافت جایزه آسیا-پاسفیک توسط بازیگر «حوض نقاشی» تأکید کرد مدیران جشنواره فجر تدبیر را در عملکرد خود معنا ببخشند.

مینو فرشچی با ابراز امیدواری برای دریافت جایزه آسیا-پاسفیک توسط بازیگر «حوض نقاشی» تأکید کرد مدیران جشنواره فجر تدبیر را در عملکرد خود معنا ببخشند.

فرشچی درباره برگزاری اولین جشنواره فیلم فجر در دولت تدبیر و امید و انتظارهای سینماگران در این حوزه به سوره سینما گفت: تدبیر انجام شده، امید هم به ما بستگی دارد. پس منتظریم ببینیم نتیجه این تدبیر و امید در جشنواره امسال به چه شکل خواهد بود. مدیران جشنواره فجر چهره‌های جدیدی نیستند که در ذهن ما انتظارهای خاصی رابرای بهترشدن جشنواره پرورش دهند. با اسامی اعلام شده آشنایی داریم. پیشتر جشنواره‌هایی با مدیریت این افراد برگزار شده باید ببینیم این دوستان چگونه «تدبیر و امید» را در مدیریت جشنواره نشان خواهند داد.

فرشچی اضافه کرد: حضور فیلمسازان مطرح همیشه وزن خاصی به جشنواره می‌دهد امسال هم شاهد حضور این چهره‌ها هستیم اما صرف حضور این چهره‌ها نمی‌توان به جشنواره‌ای متفاوت امیدوار بود. معمولا چیزی را که در جشنواره فجر همیشه تعقیب می‌کنم عملکرد چهره‌های جدید در کارگردانی است. سال گذشته در جشنواره دیدیم که خیلی از فیلم‌های خوب متعلق به چهره‌های جدید کارگردان بود. کاری به شعار جشنواره ندارم، این را عمیقا می‌گویم که این موج جدید را دوست دارم و دیدن چهره‌های با استعداد و کمتر شناخته شده در جشنواره همیشه برایم جذاب بوده است. چیزی که در ادوار مختلف به جشنواره فجر آسیب زده است وجود فیلم‌هایی با سرمایه‌های دولتی است. ضعف اصلی سینمای ایران حضور تهیه‌کننده‌های دولتی است. کسانی که فقط به جذب سرمایه نه به بازگشت آن توجه دارند. هزینه‌هایی گزاف که هیچ کمکی به سینما نمی‌کند.

فرشچی در آستانه برگزاری هفتمین دوره مراسم آسیاپاسفیک با تأکید بر اهمیت نامزدی پنج سینماگر در پنج رشته گفت: خیلی خوشحالم که نام پنج سینماگر ایرانی را در بین نامزدها می‌بینم. صرف نامزد شدن خیلی مهم است اما امیدوارم که دوستان ما جوایز را هم دریافت کنند. نام ایران هر جا با نام کشور صاحب هنر، فن و صنعت بدرخشد برای همه ما خوشحال‌کننده است. برای نگار جواهریان بازیگر خوب سینمای ایران که در بخش بهترین بازیگر زن نامزد شده آرزوی موفقیت می‌کنم. چیزی که در اجرای جواهریان برای من جالب است توانایی در روح‌بخشی به کاراکتر است. در همه بازی‌هایش می‌بینم که خود را با روح نقش همسو می‌کند.

نگار جواهریان برای بازی در فیلم «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین دوره مراسم آسیا-پاسفیک شده است. این مراسم ۲۱ آذر ماه در شهر بریسبین استرالیا برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>