سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
همسر شهید عباس دوران به سوره سینما گفت:

«عباس» تاثیرگذار و متفاوت ساخته شده/ حوزه‌ هنری قدمی ارزشمند برداشته است

hamsar-doran

همسر شهید عباس دوران از ساخته شدن اپیزود «عباس» ابراز رضایت کرد و کیفیت اجرایی و تاثیرگذاری آن را متفاوت و منحصر به فرد قلمداد کرد.

همسر شهید عباس دوران از ساخته شدن اپیزود «عباس» ابراز رضایت کرد و کیفیت اجرایی و تاثیرگذاری آن را متفاوت و منحصر به فرد قلمداد کرد.

نرگس دلیرروی فرد درباره کیفیت مستند داستانی «عباس» از مجموعه «در سرزمین عشق» محصول حوزه هنری به سوره سینما گفت: من پیش از این فیلم‌های «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «یه حبه قند» آقای میرکریمی را دیده‌ بودم و معتقدم این کارگردان بسیار عمیق و خاص به مسائل انسانی دقت می‌کنند. با دیدن فیلم «عباس» حس بسیار خوبی پیدا کردم. نگاهی واقعی و بسیار تاثیرگذار به زندگی شهید دوران در این فیلم، نسبت به آثار دیگری که درباره ایشان ساخته شده وجود دارد، واقعا این تفاوت برای من دلچسب بود. با این که فضای فیلم انیمیشن است اما لحظات آن تماشاگر را با خود درگیر می‌کند و روایت واقعی از شخصیت شهید دوران را به نمایش می‌گذارد.

وی درباره اهمیت پرداختن فیلمسازان به شهدا و تاثیر آن در الگوسازی برای نسل جوان گفت: سینما و تلویزیون در جامعه امروز بسیار اثرگذار هستند، این رسانه‌ها می‌توانند روحیات و منش رزمندگان دفاع مقدس را به جوانان و نسل جدید یادآوری کنند و آن سلحشوری‌ها را زنده نگه‌ دارند. فیلمسازی در این عرصه اگر با اعتقاد قلبی و عشق به شهدا باشد مطمئنا بر طیف گسترده‌ای از جوانان امروز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. در دفاع مقدس از آن پسر ۱۲ ساله‌ که برای آب دادن به رزمندگان به جنگ رفته تا شهدای بزرگ دیگر همه قهرمان ملی هستند و نباید از این روحیه قهرمانانه گذشت و باید آنها را همواره به تصویر کشید.

abbas-doran

دلیرروی فرد درباره اهمیت حمایت نهادهای مانند حوزه هنری و متولیان دیگر سینما و تلویزیون از فیلمسازانی که دغدغه ساخت آثاری درباره شهدا دارند گفت: سخن گفتن از شخصیت‌ها و داستان‌های جنگ و دفاع مقدس اعتقاد قلبی را می‌طلبد و نهادهای دولتی باید این دغدغه را در افراد شناسایی و از آنها برای ساخت آثار تاثیرگذار حمایت کنند. بحث مالی در چنین آثار در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد و نگاه معنوی بر مضمون و محتوا از ارزش زیادی برخوردار است. همچنین حوزه‌ هنری قدم ارزشمندی در جهت به تصویرکشیدن شمایل قهرمانان ملی با مجموعه «در سرزمین عشق» برداشته است.

مجموعه «در سرزمین عشق» به کارگردانی سید رضا میرکریمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی به زندگی سرداران شهید مصطفی چمران، شهید عباس دوران، شهید علی اکبر شیرودی، شهید حسن باقری، شهید مهدی باکری، شهید حسین خرازی و شهید ابراهیم همت ه می‌پردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>