سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب
مهران احمدی با دو نقش متفاوت در «تمشک»/

مهران احمدی: بازیگر دولتی و غیردولتی داریم/ جوایز سینمایی سیاسی هستند

mehran-ahmadi

مهران احمدی تأکید کرد جایزه سیمرغ وابسته به نگاه سیاسی است و بازیگرانی این جایزه را به دست می‌آورند که متعلق به سینمای مستقل نیستند.

مهران احمدی تأکید کرد جایزه سیمرغ وابسته به نگاه سیاسی است و بازیگرانی این جایزه را به دست می‌آورند که متعلق به سینمای مستقل نیستند.

احمدی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: بازی در فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور را به پایان رساندم. این دومین همکاری من با سالور و تجربه بسیار متفاوتی به لحاظ فضای داستانی با «سیزده ۵۹» بود. با حضور محمود کلاری و دیگر دوستان که همگی از بهترین‌های سینما بودند فضای آرام و حرفه‌ای در روزهای فیلمبرداری «تمشک» داشتیم. سالور مسلط و با آرامش کار را پیش برد.

ahmadi-tameshk

مهران احمدی در نمایی از «تمشک»

وی اضافه کرد: این روزها مشغول بازی در سریال «آوای باران» هستم. این مجموعه به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از شنبه شب روی آنتن رفت و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. داستان آن برداشتی آزاد از «الیور تویست» است و من نقش «فاگین» ایرانی شده را در این مجموعه بازی می‌کنم. به تازگی برای بازی در «پایتخت۳» قرارداد بستم. قرار است در همه قسمت‌ها حضور داشته باشم. معمولا اندازه نقش برایم مهم نیست. جایگاه نقش و تأثیرگذاری‌اش برایم مهم است. کاراکتر باید جایگاه قابل اعتنایی داشته باشد تا آن را بازی کنم.

بازیگر «اسب حیوان نجیبی است» درباره اینکه آیا انتظار گرفتن سیمرغ برای بازی در «تمشک» را دارد گفت: به ما بازیگران سینمای مستقل جایزه نمی‌دهند. درست‌تر هم همین است. من هم اگر روی یک فیلم سرمایه‌گذاری می‌کردم جایزه را در جشنواره‌ای که خودم برگزار می‌کنم به بازیگران فیلم خودم می‌دادم. بازیگرانی که در سینمای دولتی بازی می‌کنند معمولا جوایز را از آن خود می‌کنند. هر جایزه‌ای در هر جای دنیا از اسکار گرفته تا فیلم فجر وابسته به بازی سیاسی است. به تقسیم‌بندی بازیگر دولتی و غیردولتی اعتقاد دارم. در فیلمی که وجه سفارشی، شعاری و تبلیغی یک سازمان یا ارگان را با خود داشته باشد بازی نمی‌کنم.

این بازیگر گفت: پیشنهادهای زیادی با رقم‌های عالی برای بازی در اینگونه فیلم‌ها داشتم ولی امکان ندارد برای کارگردانی که تا دیروز سابقه خوبی نداشته و یکباره سینماگر فرهنگی نام گرفته بازی کنم. چیزی که همیشه بر آن تأکید خواهم داشت وجه انسانی فیلمنامه است. همیشه فیلم و ایدئولوژی حاکم بر آن باید وامدار یک نگاه انسانی و جهانشمول باشد تا در آن بازی کنم. هیچ کدام از فیلم‌هایی که تاکنون بازی کرده‌ام از این قاعده مستثنی نبوده‌اند.

مهران احمدی در فیلم سینمایی «تمشک» دو نقش متفاوت را بازی کرده است. وی در فیلم‌های سینمایی «هیچ»، «خواب‌های دنباله‌دار»، «آلزایمر» و … بازی کرده است.