سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
وحید اسفندیاری:

حضور کمپانی های معتبر دنیا در بازار فیلم جشنواره فجر سی و دوم

vahid-esfandiari

مدیر بازار فیلم جشنواره فجر از حضور خریداران و کمپانی های معتبر دنیا در بازار فیلم جشنواره امسال خبر داد.

مدیر بازار فیلم جشنواره فجر از حضور خریداران و کمپانی های معتبر دنیا در بازار فیلم جشنواره امسال خبر داد.

وحید اسفندیاری مدیرهفدهمین بازاربین المللی فیلم ایران که همزمان با سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می‌شود درباره آخرین خبرهای این بخش از جشنواره به سوره سینما گفت: مراحل فراخوان و دعوت از میهمانان بازار از مدت‌ها پیش شروع شده است. این فراخوان برای نماینده‌های شرکت های خارجی توزیع فیلم، خریداران، فرو شندگان، شرکت‌های مرتبط با صنعت سینما از جمله شرکت‌های دیجیتال ترمیم و باز سازی تصویر و صدای فیلم ارسال شده است.

وی افزود: بازارفیلم مثل هر سال همزمان با جشنواره شروع می‌شود ولی پایان آن پانزدهم بهمن ماه خواهد بود. از شرکت‌های جدید که تا کنون در بازار ایران حضور نداشته‌اند و یا کمتر با سینمای ایران آشنایی دارند هم دعوت شده است. بدیهی است چهره‌های آشنا و علاقه مند به سینما و بازار فیلم ایران کما فی‌السابق شرکت خواهند داشت. سعی بر این است از حضور شرکت‌های مهم خریدار بیشتر استقبال کنیم. لذا کیفیت بر کمیت اولویت بیشتری دارد.

وحید اسفندیاری افزود: برخی سینماگران ایرانی که از بازار فیلم در سال‌های پیش دیدن کردند نقل می‌کردند اتفاقا بخش پویا و فعال جشنواره بازار فیلم آن است. محلی که  ملاقات‌ها، گفتگوها و مذاکره‌ها با میهمانان خارجی صورت می‌گیرد و راهی برای ارتباط و نهایتا توافق با فیلمسازان و تهیه کنندگان ایرانی برای تولید فیلم، خرید و فروش و یا انتخاب فیلمی در جشنواره‌ای صورت می گیرد.  بازار محلی است برای عرضه محصولات ایرانی در سطح بین‌المللی . دستاوردهای این بازار در سال‌های گذشته ما را به مقام مهمترین بازار فیلم در منطقه رسانده است.

وی اضافه کرد: یکی از نکات مهم در اجرای برگزاری  بهتر بازار فیلم این است که همه اتفاق‌های بازار و جشنواره را در محلی استاندارد به نام کاخ جشنواره شاهد باشیم. شرکت‌کنندگان  بازار فیلم نباید در فضایی پراکنده برای رو به رو شدن با بخش‌های مختلف  جشنواره سردرگم باشند. اگرچه برج میلاد محل مطلوبی  برای کاخ جشنواره نیست و سالن‌های استاندارد ندارد اما در حال حاضر با توجه به جمیع جهات امکان بهره برداری نسبت به سایر مکان‌ها در  اولویت است. به هر حال ساخت مکانی به نام کاخ جشنواره با کلیه امکانات و تسهیلات آن یکی از اولویت‌های مهم برای برگزاری با شکوه این رویداد سینمایی است.

اسفندیاری در مورد شرکت‌های  ایرانی توضیح داد: هنوز فراخوان و قوانین و مقررات بازار برای هیچ شرکتی ارسال نشده است و به محض قطعیت و نهایی شدن پاره‌ای از مسایل داخلی  این فراخوان اعلام و برای کلیه شرکت‌های محترم ایرانی که در ارتباط با صنعت سینما فعالیت دارند ارسال می شود.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه امسال به دبیری علیرضا رضاداد برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>