سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب
عملکرد شورای صنفی نمایش/

بابائیان: دولتی‌ها به جای فیلم فاخر سالن بسازند/ تولید سینما باید خصوصی شود

dariush-babaian

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده مشکل سینمای ایران در زمینه اکران عمومی را نبود ظرفت اکران و سالنهای سینما ارزیابی کرد.

یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده مشکل سینمای ایران در زمینه اکران عمومی را نبود ظرفت اکران و سالنهای سینما ارزیابی کرد.

داریوش بابائیان درباره عملکرد شورای صنفی نمایش و تاثیر آن در اکران آثار سینمایی به سوره سینما گفت: شورای صنفی نمایش به عنوان یک دبیرخانه نظارتی حوزه اکران سینما می‌تواند با نگاه کارشناسی و حمایتی خود به روند اکران سینما نظم و کیفیت تزریق کند.

وی ادامه داد: در طی این سال‌ها نقاط قوت و ضعفی در این شورا وجود داشته اما مهمترین مسئله‌ای که حوزه اکران آثار سینمایی را دچار حاشیه و مشکل می‌کند کمبود ظرفیت اکران و سالن‌های سینمایی است، سرگروه‌های سینمایی همواره در تلاش هستند تا فیلم‌هایی که شمایل و دورنمای فروش مناسب را دارند جذب کنند. در این صورت به یکباره تعدادی فیلم مهم با هم اکران می‌شود و در فصلی دیگر گیشه سینماها با وجود آثار فرهنگی و کم فروش از رمق می‌افتد.

بابائیان افزود: اگر در شورای صنفی نمایش کارگروه کارشناس که متشکل از متخصصان اکران و فیلمسازان باشد می‌تواند با اعمال قوانینی در آیین نامه خود از این روند جلوگیری کنند. البته همانطور که گفتم مشکل سینمای ایران در زمینه اکران نبود و کمبود سالن‌های سینمایی است.

وی در پایان گفت: اگر سینما خرج خود را از بخش خصوصی در بیاورد و تهیه‌کنندگان متکی به رانت‌های دولتی نباشند. دولت و نهادهای متولی سینما به جای آنکه هزینه‌های خود را در تولید صرف کنند به ساخت سالن سینما و فراهم کردن امکانات فرهنگی در زمینه اکران می‌پردازند. از این رو سینماگران با دقت بیشتری آثار خود را تولید می‌کنند چرا که سود خود را متکی به اکران خوب می‌دانند نه تولید آثار میلیاردی کم فروش. با این نگاه ظرفیت اکران بیشتر می‌شود و به طبع حواشی اعم از باندبازی و رانتخواری و … کمتر خواهد شد.