سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
پایان بازبینی فیلم‌های بخش بین‌الملل یک هفته دیگر/

خارجی‌ها هم برای حضور در جشنواره امسال با انگیزه‌ترند

naser-onsori

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فجر تأکید کرد امسال تنوع و کیفیت بیشتری در این بخش وجود دارد.

عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فجر تأکید کرد امسال تنوع و کیفیت بیشتری در این بخش وجود دارد.

ناصر عنصری عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره کیفیت فیلم‌های این بخش و پیش‌بینی خود از جشنواره فجر به سوره سینما گفت: در سال‌های گذشته هم مسئولیت انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل را بر عهده داشتم می‌توانم بگویم نسبت به سال‌های قبل امسال با تنوع و کیفیت بیشتری در این بخش رو به رو بودم. با دیگر همکاران بازبینی فیلم‌های بخش بین‌الملل را تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسانیم.

عنصری گفت: بخشی از این تغییر و تنوع در فیلم‌های ارسالی به بخش بین‌الملل جشنواره امسال به تغییر و تحولاتی که در کشور ما به واسطه انتخابات رقم خورد برمی‌گردد. طبیعی است که دیگران هم کشور ما را زیر نظر داشتند و این تغییرات را خوب درک کردند پس آنها هم انگیزه بیشتری برای مشارکت در برنامه‌های فرهنگی ما پیدا کردند.

این تهیه‌کننده افزود: جشنواره فجر سیاست‌های مشخصی دارد که کمتر مسئولی جسارت بر هم زدن آن را دارد. مسئولین جشنواره معمولا یا برنامه مشخصی ندارند یا جسارت تغییر سیاست‌های نهادینه شده را ندارند. از این جهت شاید با تغییرات عمده در بخش سیاست‌گذاری رو به رو نباشیم. جشنواره فجر همیشه تابعی از شرایط اجتماعی و سیاسی کشور بوده. خوشبختانه موج تازه‌ای از امیدواری از ابتدای سال فضای عمومی کشور را در بر گرفته همین مسئله امید و انگیزه فیلمسازان را برای ساخت فیلم بیشتر کرده. طبعا هر وقت که امیدواری وجود داشته باشد فیلمسازان انگیزه بیشتری هم برای حضوری پویا در سینما دارند.

تهیه‌کننده «یک تکه نان» درباره پیش‌بینی اکثر سینماگران درباره پربار بودن جشنواره امسال گفت: در هشت سالی که گذشت فضای امید و انگیزه برچیده شد و خیلی از فیلمسازان انگیزه لازم برای فعالیت را نداشتند همانطور که همه پیش‌بینی می‌کنند جشنواره امسال به لحاظ حضور فیلمسازان صاحب‌نام، جشنواره‌ای پر بار و با کیفیت خواهد بود. هر چه تعداد این دوستان زیادتر باشد همه خوشحال‌تریم. برای دیدن فیلم‌های همه دوستانم مشتاقم. سینمای ایران فیلمساز ارزشمند زیاد دارد و قطعا دیدن فیلم‌های آنها باعث خرسندی است.

عنصری ادامه داد: امیدوارم همچنانکه در سال‌هایی نه چندان دور خود مردم برای جشنواره فیلم فجر شور و شوق داشتند امسال از همه جهت شاهد این شور و هیجان باشیم. در سال‌های گذشته فضای روزهای جشنواره شبیه گورستانی خاموش بود. مطلقا نمی‌گویم صد در صد امسال با فضایی مثل روزهای پر اوج جشنواره فجر در سال‌های گذشته رو به رو می‌شویم ولی حداقل امیدواریم که امسال با مینیاتوری از آن روزها مواجه شویم ضمن اینکه یک جشنواره خوب تازه شروع ماجراست و باید دید سینما این شروع خوب را چگونه ادامه خواهد داد.

سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دبیری علیرضا رضاداد بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>