سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
تجربه‌های متفاوت عزتی در سینما/

جواد عزتی: دوباره روحانی شده‌ام، اما شبیه «طلا و مس» نیستم

javad-ezati1

جواد عزتی تاکید کرد ظاهر شدن دوباره او در نقش یک روحانی، دلیلی برای تکرار یک نقش نیست.

جواد عزتی تاکید کرد ظاهر شدن دوباره او در نقش یک روحانی، دلیلی برای تکرار یک نقش نیست.

عزتی که این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی «فرشته‎ها با هم می‌آیند» است، درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: در اولین فیلم حامد محمدی در نقش یک روحانی بازی می کنم، اما این تکرار شدن نقش باعث نمی شود مخاطب آنچه را که در «طلا و مس» دید، دوباره به خاطر بیاورد. یک شغل می تواند حرفه هزاران شخص در یک جامعه باشد و هر یک از این آدم ها، ویژگی های منحصر به فرد خودشان را داشته باشند. یک بازیگر هم می تواند بارها و بارها یک کاراکتر در ظاهر مشابه را بازی کند، اما هر بار متفاوت از قبل ظاهر شود.

جواد عزتی در فیلم «فرشته ها با هم می آیند» نقش اول مرد را بازی می کند و در پاسخ به این سوال که آیا به موفقیت در جشنواره فیلم فجر امسال امیدوار است گفت: همه ما داریم سعی می کنیم بهترین کار خود را به نمایش بگذاریم. قرار است فضای ساده زندگی یک زن و شوهر روایت شود و روان بودن این روایت برای ما اهمیت زیادی دارد. همه کاراکترها از نوع رئالیستی هستند و ما تاکید داریم فیلم را زندگی کنیم، نه اینکه بازی ها در آن تزریق شود. منوچهر محمدی،  تهیه کننده هیچ اصراری بر عجله و رساندن اثر به جشنواره ندارد. نمی دانم دقیقا چه وقت کارمان تمام می شود و اصلا در جشنواره حضور داریم یا نه ، اما امیدوارم خروجی کارمان رضایت بخش باشد.

وی همچنین افزود: حامد محمدی قبلا فیلم هایی ساخته بود. من آنها را تماشا کردم و به کارش علاقه مند شدم. بعد از خواندن فیلمنامه هم تصمیم گرفتم با او همکاری داشته باشم. درست است که در این فیلم نقش اول مرد را بر عهده دارم، اما واقعا چندان در قید اندازه و حجم کاراکتر نیستم. همین که بتوانم درست بازی کنم، برای من رضایت بخش است.

javad-ezati2
جواد عزتی در«فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی

عزتی درباره اینکه آیا بازی او در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» رگه هایی از طنز را به اثر وارد کرده است، توضیح داد: اصلا قرار نیست سابقه ای که از من در ذهن مخاطب عام وجود دارد، در تمام فیلم هایم برای او یادآوری شود. در این فیلم همان چیزی را بازی کرده ام که از من خواسته شده است. در یکی دو سال اخیر کمتر در کاراکترهای طنز ظاهر شده ام. در فیلم های «همه چیز برای فروش» و «شیار ۱۴۳» نقش‌هایی کاملا جدی بازی کرده‌ام و حتی در «کلاشنیکف» یک کاراکتر منفی دارم که تجربه ای متفاوت در کارنامه من به حساب خواهد آمد. البته در سریال کمال تبریزی «سرزمین کهن» یک نقش جدی دارم.

این بازیگر تلویزیون و سینما همچنین بیان داشت: معمولا سعی می کنم یکی در میان، نقش‌های جدی و طنز بازی کنم. این رویه ای است که در طول این ۱۲ سال بازیگری در پیش گرفته ام. شاید اخیرا به دلیل اینکه حتی در تله فیلم ها هم نقش های منفی یا جدی را بازی کردم، این تصور به وجود آمده باشد که رویه ویژه ای را در پیش گرفته باشم، اما واقعیت این است که من همیشه سعی دارم درست بازی کنم و به جز این دغدغه دیگری ندارم.

علاوه بر جواد عزتی، نازنین بیاتی، بهاره ریاحی، رضا ناجی و … در این فیلم بازی می‌کنند. «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی،  فیلمی درباره خانواده‌ای جوان است که جواد عزتی و نازنین بیاتی در آن یک نقش زن و شوهر جوان را بازی می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>