سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۴:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
جایزه در دستان نگار جواهریان/

«حوض نقاشی» با جایزه از آسیا پاسیفیک به ایران برگشت

hoz-apsa

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری جایزه یونسکو را از مراسم آسیاپاسیفیک دریافت کرد.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری جایزه یونسکو را از مراسم آسیاپاسیفیک دریافت کرد.

سوره سینما- این فیلم ساخته مازیار میری سال ۹۱ در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نظر تماشاگران را دریافت کرد. این فیلم را منوچهر محمدی تهیه کرده و پیشتر در جشنواره های مختلف روی پرده رفته است، نگار جواهریان که برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن آسیاپاسیفیک شده بود در مراسم حضور داشت و به نمایندگی از گروه تولید این پروژه جایزه را دریافت کرد. این مراسم امروز در شهر بریزبین استرالیا برگزار شد.

APSA_2013_hozenaghashi2

ژانگ ژیی بازیگر چینی فیلم ارباب بزرگ به کارگردانی ونگ کار وای جایزه بهترین بازیگر زن،  بازیگر کره ای لی بیونگ هون برای فیلم «مسکرید» جایزه بهترین بازیگر مرد و آنتونی چن کارگردان سنگاپوری جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «ایو ایو» دریافت کردند. «عمر» ساخت کشور فلسطین  به کارگردانی هانی ابو اسد و به تهیه کنندگی ولید زوایتر و دیوید گرسون و ابو اسد جایزه فیلم خارجی زبان را دریافت کرد. این فیلم در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شده بود.

ژانگ ژیی جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم «ارباب بزرگ» که روایتگر زندگی استاد ایپ بود که کسانی چون بروس لی شاگرد او بودند. سوپر استار کره ای، لی بیونگ هون جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم “مسکرید” دریافت نمود که چهارمین پروژه عظیم فیلمسازی در کره بوده است. در این فیلم لی بیونگ هون نقش دو شخصیت را بازی کرد.

باتوجه به گستره کشورهای نامزد دریافت جایزه، فیلم هایی از هندوستان، چین و کره جنوبی هر کدام دو جایزه دریافت نمودند و فیلم هایی از بنگلادش، ایران، روسیه و سنگاپور جوایزی را به خود اختصاص دادند. همچنین جوایزی به فیلم هایی از قزاقستان و کردستان عراق اهدا شد. شش فیلم برگزیده در آسیا پسفیک از جمله فیلم هایی هستند که به عنوان نماینده کشورشان به اکادمی اسکار معرفی شده اند که می توان به “تلویزیون”(بنگلادش)، “بازگشت به ۱۹۴۲″(چین)، “نوجوان بزهکار” (کره جنوبی)، “ایو ایو” (سنگاپور) و ارباب بزرگ اشاره نمود.

فیلم «ظرف ناهار» محصول هندوستان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نامه و جایزه ویژه هیئت داوران بود که در نهایت ریتشا باترا جایزه بهترین فیلم نامه را به خود اختصاص داد. «تلویزیون» ساخته مصطفی سرور فروکی جایزه ویژه هئت داوران را دریافت نمود. این نخستین مرتبه ای بود که فیلمی از بنگلادش در آسیا پسفیک جایزه دریافت می کرد. انتونی چن به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم اول خود «ایو ایو» شناخته شد؛ دو جایزه ویژه برای بهترین کارگردانی به امیر بایگازین برای فیلم «یوروکی گارمونی» (قزاقستان، المان و فرانسه) و هینر سلیم برای فیلم “سرزمین خوب فلفل های تند” (کردستان عراق، فرانسه و المان) اهدا شد.

لو یو جایزه بهترین فیلمبرداری را برای فیلم «بازگشت به ۱۹۴۲» دریافت نمود. جایزه یونسکو به فیلم «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری اهدا شد. این جایزه برای فیلم هایی است که بیشترین تلاش را برای ترویج و صیانت از تفاوت های فرهنگی دارند. همچنین در بخش فیلم های کودک، فیلم نوجوان بزهکار ساخته پارک جو یونگ جایزه بهترین فیلم بلند کودک را دریافت نمود. جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن به فیلمی از روسیه به نام  «کو!کین-دزا-دزا» و جایزه بهترین فیلم بلند مستند به  «فعل کشتن» (دانمارک، نروژ، انگلستان)رسید. با وجود آنکه دو کشور میزبان نامزدهای متعددی در بخش های مختلف داشتند، اما استرالیا و ژاپن مراسم امسال را بدون جایزه پشت سر گذاشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>